Barcelonai teszt: 2. nap
Kimi Räikkönen (a csapat közleménye) : „A Scuderia Ferrari a harmadik legjobb idővel zárta a második, utolsó tesztnapot. Ma állandó sebességgel való futások voltak programon az aerodinamikai mérésekhez, továbbá az F14T beállítási munkálatai. Kimi Räikkönennek sikerült ledolgoznia a tegnap elveszített idő egy részét, ezért elég zsúfolt volt a programja a katalán pályán. Az etapok nagy részét közepes keveréken teljesítettük, végül a lágy gumit is feltettük. Nem voltak problémák ma, az időjárás pedig sokkal tavasziasabb volt, mint tegnap.”
Sebastian Vettel: „Az egész éjszaka és a ma délelőtt is ráment a tegnapi váltógondok megoldására. Végül délután egész jól mentek a dolgok, sok kört tudtam megtenni. Összességében viszont nyilván nem volt egy tökéletes nap a mai. De a versenyhétvégém sem alakult jól – leszámítva a vasárnapot, amikor előreléptünk. Akkor egyértelműen jobban éreztem magam az autóban, mint a korábbi futamokon. Számunkra most sokkal hasznosabb összességében javítani az autó teljesítményén, mintsem egy adott versenyre felkészíteni azt. Ma azokat a gumikat használtuk, amiket hétvégén, mivel szerettük volna jobban megérteni az autót, és ilyen téren szerintem sokat tanultunk ma, tehát összességében ez egy hasznos nap volt. Úgy vélem, Monacóban talán harcolhatunk a Mercedesszel. Ott is szükség van ugyan a teljesítményre, de talán nem annyira, mint más pályákon. Talán esni fog az eső, ami szintén segítene.”
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Pastor Maldonado |
Lotus |
1:24,871 mp |
102 |
2. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:25,805 mp |
102 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:26,480 mp |
93 |
4. |
Esteban Gutiérrez |
Sauber |
1:26,971 mp |
84 |
5. |
Susie Wolff |
Williams |
1:27,280 mp |
55 |
6. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:27,718 mp |
55 |
7. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:27,971 mp |
72 |
8. |
Daniel Juncadella |
Force India |
1:28,272 mp |
91 |
9. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
1:28,441 mp |
136 |
10. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
1:28,910 mp |
21 |
Barcelonai teszt: 1. nap
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Max Chilton |
Marussia |
1:26,434 mp |
60 |
2. |
Charles Pic |
Lotus |
1:26,661 mp |
70 |
3. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:26,674 mp |
79 |
4. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:26,965 mp |
19 |
5. |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso |
1:27,724 mp |
51 |
6. |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:27,727 mp |
53 |
7. |
Felipe Massa |
Williams |
1:27,756 mp |
55 |
8. |
Jenson Button |
McLaren |
1:28,333 mp |
74 |
9. |
Kobajasi Kamui |
Caterham |
1:30,101 mp |
72 |
10. |
Sébartien Buemi |
Red Bull |
1:31,440 mp |
54 |
11. |
Giedo van der Garde |
Sauber |
1:31,783 mp |
86 |
2. Bahreini teszt: 4. nap
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33,278 mp |
69 |
2. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:33,987 mp |
108 |
3. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:34,280 mp |
74 |
4. |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:35,577 mp |
74 |
5. |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso |
1:35,701 mp |
74 |
6. |
Adrian Sutil |
Sauber |
1:36,467 mp |
91 |
7. |
Max Chilton |
Marussia |
1:36,835 mp |
61 |
8. |
Esteban Gutiérrez |
Sauber |
1:37,303 mp |
86 |
9. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:37,468 mp |
77 |
10. |
Jenson Button |
McLaren |
1:38,111 mp |
22 |
11. |
Kobajasi Kamui |
Caterham |
1:38,391 mp |
106 |
12. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:39,302 mp |
32 |
Sebastian Vettel: "Ami a kicsúszást illeti, szerencsére sikerült megállítanom az autót anélkül, hogy komoly kárt tettem volna benne. De ez sok időnkbe került ma. Elég szerény mérleget vonhatunk, mivel egyszerűen nem tudtunk úgy körözni, ahogyan szerettük volna. Gyakrabban álltunk a bokszban és szereltük az autót. Nem tudtunk elegendő információt szerezni, de amit megtanultunk, azt legalább felhasználhatjuk Ausztráliában. Gyakran csak apróságok hátráltatnak, de a tesztek során így sem vállalunk nagy kockázatot, nehogy még jobban tönkremenjen valami. A nap pozitívuma, hogy sok kört teljesítettem, így jobban megismerhettem az autót. Ausztráliában nem lesz más a helyzet, mint az előző években. Ezúttal kicsit a többiek mögött vagyunk. Én viszont nyugodt vagyok. A szurkolók viszont izgulhatnak. Hogy a versenyképesség szempontjából hol tartunk, képtelenség megmondani. Még azt sem tudjuk, a mi autónk hol tart, azt pedig még kevésbé, hogy a többieké hol. Aki viszont a tabella élén van, az valószínűleg nem lehet gyenge. Mi most bizonyos okok miatt nem voltunk képesek olyan időkre, mint az élen állók, de jelenleg nagyobb gondjaink is vannak a teljesítményünknél. Nem nevezném esélyesnek magunkat Ausztráliában, mivel nem mentünk elég kört, és a tempónk is elmarad a többi csapatétól, de majd meglátjuk. Van még két hetünk addig, érkeznek új elemek az autóra, és igyekszünk a legjobb tudásunk szerint összerakni, amink van.”
2. Bahreini teszt: 3. nap
1. |
Felipe Massa |
Williams |
1:33,258 mp |
99 |
2. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:33,484 mp |
103 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:35,426 mp |
87 |
4. |
Kevin Magnussen |
McLaren |
1:35,894 mp |
88 |
5. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
1:36,113 mp |
81 |
6. |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:36,205 mp |
115 |
7. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:37,087 mp |
78 |
8. |
Marcus Ericsson |
Caterham |
1:38,083 mp |
117 |
9. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:42,166 mp |
33 |
10. |
Adrian Sutil |
Sauber |
idő nélkül |
1 |
11. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
idő nélkül |
1 |
Kimi Räikkönen: "Abban bíztam, több kört tudok ma megtenni, de ma nem volt könnyű napunk. Sok időt vesztettünk délelőtt, amikor ki kellett javítanunk valamit, de a délután folyamán sok kört tettünk meg. Tudtam futni egy teljes versenytávot, sok adatot gyűjtöttünk az üzemanyag-fogyasztás stratégiájához, valamint a gumik kopásáról is. A szél mindeközben igencsak megnehezítette a vezetést. Szeretném azt mondani, hogy jobban alakult a programunk, de még van egy napunk Fernandóval, aki folytathatja a felkészülést Melbourne-re."
Sebastian Vettel: "Az installációs köröm során adódott egy kis probléma az energiatárolóval. Emiatt ki kellett cserélnünk, ami sokáig tartott. Amikor ismét a pályára igyekeztem, mechanikus hibára bukkantunk, amivel véget is ért a napunk. Nem vagyok frusztrált, de persze szívesebben köröztem volna többet. Ma viszont még csak március első napja van, a bajnokság pedig novemberben ér véget! Nem tudom megmondani, hol állunk. Nem volt lehetőségünk felmérni az autó valós tempóját. A megbízhatóság egyértelműen nem jó, de nem bújunk el a gondok elől – a tesztek lényege ugyanis a problémák megtalálása. Sajnos jelenleg még sok nehézség hátráltat minket, ami nem jó, viszont nem tudunk változtatni ezen. Hogy minden rendbe jön-e holnapra, nem tudom. A hibák egy részét csak Ausztráliában fogjuk kijavítani, ha már új elemek érkeznek az autóra. Bizonyos esetekben ez tovább tart – nem lehet csak úgy máról holnapra megoldani az ilyesmit. Természetesen úgy képzeltük, hogy a második bahreini teszten már jobban állunk majd, mint az elsőn, de sajnos nem így lett. Viszont nem szabad aggódni, az nem visz minket sehová. Lépésről lépésre kell haladnunk, és aztán meglátjuk, meddig jutunk. Az Ausztrál Nagydíj egy nagy kérdőjel számunkra. Még egyáltalán nem tudjuk, mire képes ez az autó. Amikor sikerül körbemennünk vele, ígéretesnek tűni. A szezon viszont hosszú, tehát van még időnk túljutni a nehézségeken. Egyszerű megoldás viszont nincs. Ha lenne, már megtaláltuk volna! De nem szabad túldramatizálni a dolgokat.”
|