Ausztrál Nagydíj: Péntek
Az első szabadedzésen Seb 7., Kimi 9. lett!
A 2. edzésen Seb 4., Kimi pedig 7. lett!
Sebastian Vettel: Bizonyos szempontból megkönnyebbülést jelentett a mai nap. Megnyugtató maga a tény, hogy a pályán voltunk, nem találkoztunk problémával rendben volt a balansz és egészen jól teljesítettünk. Végső soron nem jelentenek sokat a pénteki idők, mégis jobb, hogy az élmezőnyhöz vagyunk közelebb, és nem a rangsor vége felé tendálunk. Ennek határozottan örülök. Mindent megteszünk, hogy felkészüljünk holnapra és vasárnapra, de meglátjuk, hol leszünk akkor. A legfontosabb, hogy célba érjünk.
Kimi Räikkönen: Elég megerőltető volt ez a nap. Végigmentünk ugyan a teljes programunkon, de nem problémamentesen. Az első szabadedzésen veszítettünk egy kis időt, de ettől függetlenül elegendő információt gyűjtöttünk a kocsi alapvető kezelhetőségéről és a Pirelli keverékeiről. Ma este sok dolgunk lesz. Különösen azzal kapcsolatban, hogy megértsük, mi nem működött. Fejlődnünk kell az időmérőre és a versenyre.

Az Ausztrál Nagydíj menetrendje magyar idő szerint
2014. márc. 14. Péntek |
|
Első szabadedzés |
03:00-04:30 |
Második szabadedzés |
07:00-08:30 (M2 21:15 ism.) |
2014. márc. 15. Szombat |
|
Harmadik szabadedzés |
04:00-05:00 |
Időmérő |
07:00 ( M1: 06:45 élő, 13:45 ism. M2: 21:45 ism.) |
2014. márc. 16. Vasárnap |
|
Futam |
07:00 (M1: 06:30 élő,13:40 ism. M2: 21:35 ism.) |
2. Bahreini teszt: 4. nap
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33,278 mp |
69 |
2. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:33,987 mp |
108 |
3. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:34,280 mp |
74 |
4. |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:35,577 mp |
74 |
5. |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso |
1:35,701 mp |
74 |
6. |
Adrian Sutil |
Sauber |
1:36,467 mp |
91 |
7. |
Max Chilton |
Marussia |
1:36,835 mp |
61 |
8. |
Esteban Gutiérrez |
Sauber |
1:37,303 mp |
86 |
9. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:37,468 mp |
77 |
10. |
Jenson Button |
McLaren |
1:38,111 mp |
22 |
11. |
Kobajasi Kamui |
Caterham |
1:38,391 mp |
106 |
12. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:39,302 mp |
32 |
Sebastian Vettel: "Ami a kicsúszást illeti, szerencsére sikerült megállítanom az autót anélkül, hogy komoly kárt tettem volna benne. De ez sok időnkbe került ma. Elég szerény mérleget vonhatunk, mivel egyszerűen nem tudtunk úgy körözni, ahogyan szerettük volna. Gyakrabban álltunk a bokszban és szereltük az autót. Nem tudtunk elegendő információt szerezni, de amit megtanultunk, azt legalább felhasználhatjuk Ausztráliában. Gyakran csak apróságok hátráltatnak, de a tesztek során így sem vállalunk nagy kockázatot, nehogy még jobban tönkremenjen valami. A nap pozitívuma, hogy sok kört teljesítettem, így jobban megismerhettem az autót. Ausztráliában nem lesz más a helyzet, mint az előző években. Ezúttal kicsit a többiek mögött vagyunk. Én viszont nyugodt vagyok. A szurkolók viszont izgulhatnak. Hogy a versenyképesség szempontjából hol tartunk, képtelenség megmondani. Még azt sem tudjuk, a mi autónk hol tart, azt pedig még kevésbé, hogy a többieké hol. Aki viszont a tabella élén van, az valószínűleg nem lehet gyenge. Mi most bizonyos okok miatt nem voltunk képesek olyan időkre, mint az élen állók, de jelenleg nagyobb gondjaink is vannak a teljesítményünknél. Nem nevezném esélyesnek magunkat Ausztráliában, mivel nem mentünk elég kört, és a tempónk is elmarad a többi csapatétól, de majd meglátjuk. Van még két hetünk addig, érkeznek új elemek az autóra, és igyekszünk a legjobb tudásunk szerint összerakni, amink van.”
2. Bahreini teszt: 3. nap
1. |
Felipe Massa |
Williams |
1:33,258 mp |
99 |
2. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:33,484 mp |
103 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:35,426 mp |
87 |
4. |
Kevin Magnussen |
McLaren |
1:35,894 mp |
88 |
5. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
1:36,113 mp |
81 |
6. |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:36,205 mp |
115 |
7. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:37,087 mp |
78 |
8. |
Marcus Ericsson |
Caterham |
1:38,083 mp |
117 |
9. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:42,166 mp |
33 |
10. |
Adrian Sutil |
Sauber |
idő nélkül |
1 |
11. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
idő nélkül |
1 |
Kimi Räikkönen: "Abban bíztam, több kört tudok ma megtenni, de ma nem volt könnyű napunk. Sok időt vesztettünk délelőtt, amikor ki kellett javítanunk valamit, de a délután folyamán sok kört tettünk meg. Tudtam futni egy teljes versenytávot, sok adatot gyűjtöttünk az üzemanyag-fogyasztás stratégiájához, valamint a gumik kopásáról is. A szél mindeközben igencsak megnehezítette a vezetést. Szeretném azt mondani, hogy jobban alakult a programunk, de még van egy napunk Fernandóval, aki folytathatja a felkészülést Melbourne-re."
Sebastian Vettel: "Az installációs köröm során adódott egy kis probléma az energiatárolóval. Emiatt ki kellett cserélnünk, ami sokáig tartott. Amikor ismét a pályára igyekeztem, mechanikus hibára bukkantunk, amivel véget is ért a napunk. Nem vagyok frusztrált, de persze szívesebben köröztem volna többet. Ma viszont még csak március első napja van, a bajnokság pedig novemberben ér véget! Nem tudom megmondani, hol állunk. Nem volt lehetőségünk felmérni az autó valós tempóját. A megbízhatóság egyértelműen nem jó, de nem bújunk el a gondok elől – a tesztek lényege ugyanis a problémák megtalálása. Sajnos jelenleg még sok nehézség hátráltat minket, ami nem jó, viszont nem tudunk változtatni ezen. Hogy minden rendbe jön-e holnapra, nem tudom. A hibák egy részét csak Ausztráliában fogjuk kijavítani, ha már új elemek érkeznek az autóra. Bizonyos esetekben ez tovább tart – nem lehet csak úgy máról holnapra megoldani az ilyesmit. Természetesen úgy képzeltük, hogy a második bahreini teszten már jobban állunk majd, mint az elsőn, de sajnos nem így lett. Viszont nem szabad aggódni, az nem visz minket sehová. Lépésről lépésre kell haladnunk, és aztán meglátjuk, meddig jutunk. Az Ausztrál Nagydíj egy nagy kérdőjel számunkra. Még egyáltalán nem tudjuk, mire képes ez az autó. Amikor sikerül körbemennünk vele, ígéretesnek tűni. A szezon viszont hosszú, tehát van még időnk túljutni a nehézségeken. Egyszerű megoldás viszont nincs. Ha lenne, már megtaláltuk volna! De nem szabad túldramatizálni a dolgokat.”
|