Kimi Räikkönen & Sebastian Vettel Hungarian fansite ^^

 

navigation~
 
next race

  KANADAI NAGYDÍJ

  helyszín: Montreal
  időpont: 2014.06.08.
  hossz: 4,36 km
  körök: 70
  összesen:305,27
km
  2013-as győztes: VET

 
partner site


 
elite&top





 

BETELT!

~ Felipe Massa ~ Nico Rosberg ~ Kimi Räikkönen  ~ Kimi Räikkönen ~ Fernando Alonso  ~ F1 Totalcup ~ Twilight  ~ Kimi and Jenni ~ Jaime Alguersuari ~ Vanessa Hudgens ~

 
chat


 
 
site info

 
 
open: 2008.04.14.

  theme: Kimi Räikkönen
             Sebastian Vettel

  browser: mozilla, chrome
  editors: Petra, Kriszti
  design: Kriszti

  e-mail: kimivettel@freemail.hu

VÉLEMÉNYEK AZ OLDALRÓL

 

 
visitors

 
free counters

who's online

 
counter
Indulás: 2008-04-14
 
log in
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

 

 

 

  

 

CSS Codes

Lotus Renault GP - történet

A Renault 1977-ben debütált az Angol Nagydíjon csapatként a Forma-1-ben. Turbó motorokkal léptek színre, ami akkoriban nagy újdonság volt, később azonban általánossá vált. Az öt versenyén egyetlen pilótája, Jean-Pierre Jabouille négyszer kiesett, egyszer nem kvalifikálta magát.

Egy évvel később azonban az Amerikai Nagydíjon már megszerezte első pontjait. 1979-ben Jabouille mellett René Arnoux Dijonban, a hazai francia Nagydíjon a Renault első győzelmét ünnepelte.

A McLarenhez átigazolt Alain Prost érkezése 1981-ben nagy lendületet adott a csapatnak. A két évben a Renault a konstruktőri világbajnokságban mind a kétszer harmadik, Prost második lett.

Miután Prost visszament a McLaren-hez, a csapatot folyamatos gyengülés jellemezte. Két pilótája, Derek Warwick és Patrick Tambay 1984-ben és 1985-ben alig néhány dobogós helyet szerzett. 1985 végén a Renault visszavonult, mint csapat a Forma-1-ből.

A Renault 1983 óta szállít motorokat a Forma 1-es csapatoknak. Kezdetben a Lotusnak szállított, egy évvel később a Ligier is ezeket a motorokat alkalmazta autóiban.

A háromszoros világbajnok Ayrton Senna az 1985-ös Portugál Nagydíjon az első győzelme mellett a Renault motorok első dobogós helyét szerezte meg. 1985-ben a franciák, miután csapatuk visszavonult, csak a motorokra tudtak koncentráltak. 1986-ban a Tyrell csapat is Renault partnere lett.

Négy év után visszavonultak egy időre a motorgyártásból. 1989-ben újra visszatért, és ezúttal a Williams-nek szállította az erőforrásokat.

A Williams 1992-ben, 1993-ban és 1995-től 1997-ig megnyerte az egyéni és a konstruktőri világbajnokságokat is. A Williams mellett a Ligiernek is partnere volt 1992 és 1994 között, és a Benettonnak 1995-től 1997-ig. Végül ismét visszavonult a Forma-1-ből.

A motorbeszállításának a vége után a Renault csapatként tért vissza a száguldó cirkuszba. 2001-ben felvásárolták a Benetton-t, az egykori csapatfőnöke pedig 2002-ben, Flavio Briatore a Renault F1 Team vezetője lett.

A két versenyző Jenson Button és Jarno Trulli lett. A tesztpilótai állást Fernando Alonso töltötte be. Miután 2003-ban Button-t elbocsátották (amit sokan bíráltak), Alonso-t ültették be a helyére.

Alonso 2003-as magyarországi és Trulli 2004-es monacói győzelme után a Renault megnyerte a 2005-ös konstruktőri vb-t, és Fernando Alonso lett a világbajnok. Ekkor azonban már Alonso csapattársa Giancarlo Fisichella volt.

2006-ban szintén világbajnok lett a csapat, ismét Fernandóval, aki az év vége felé szoros csatát vívott a hétszeres világbajnok Michael Schumacher-rel.

2007-ben Alonso elhagyta az istállót, mely visszaesett a McLaren, a Ferrari és a BMW Sauber után a középmezőnybe. Alonso helyére Heikki Kovalainen, a csapat korábbi tesztpilótája érkezett. A 2007-es évet a csapat végül a McLaren kizárása után a 51 ponttal a harmadik helyen fejezte be.

2008-ra Fernando Alonso ismét visszatért a francia gárdához, a kétszeres világbajnok ezúttal is egy újoncot kapott márkatársul, ezúttal a háromszoros világbajnok Nelson Piquet fiát, Nelshino Piquet-t.  Alonso szerencsés ausztráliai 4. helye ellenére már az első versenyek után nyilvánvalóvá vált, hogy a csapat 2008-as konstrukciója nem versenyképes az élcsapatokkal, de még a 2007-es teljesítményétől is elmarad.t A Bahraini Nagydíjat követő kollektív Formula–1-es teszten számos változtatást hajtottak végre az autón. A motor fölé egy látványosan hátranyúló légterelő elemet építettek, amitől a stabilitás javulását várták. A Spanyol Nagydíjon érezhetően gyorsabbak voltak az autók. Alonso hazai közönség előtt a 2. helyre kvalifikálta magát az időmérő edzésen kevés üzemanyaggal, de motorhiba miatt kiesett. A Kanadai Nagydíjon a Renault mindkét versenyzője pontszerző helyen autózott, Alonso akár dobogós is lehetett volna, de végül mindketten kiestek műszaki hiba miatt.

Franciaországban a csapat hazai versenyére új fejlesztésekkel érkezett a Renault. Alonso a 3. helyről indulva visszacsúszott, amikor a korai első boxkiállása után nagy forgalomba került. Alonso nem sokkal a leintés előtt a 7. helyen autózott, amikor az egyik lekörözött Force India versenyző miatt lecsúszott a versenyívről, és a közvetlenül mögötte autózó csapattársa megelőzte. Piquet először szerzett pontot és végzett Alonso előtt a szezonban. Németországban Piquet szerencsés boxtaktikával második, Alonso csak a tizenegyedik lett.

A szezon végefelé a csapat egyre versenyképesebb lett. Alonso negyedik lett Belgiumban, majd Olaszországban is. Szingapúrban a Renault-k csak a 8. sorból rajtolhattak. Alonso első boxkiállásakor Piquet falhoz csapta kocsiját. Kubicát és Rosberget SC-szakasz alatti tankolás miatt, elküldték Stop&Go büntetésre, így a Renault megszerezhette a 2006-os Japán Nagydíj óta első győzelmét, Japánban következett az ismétlés, ezúttal is a körülmények szerencsés összejátszása miatt, de jóval meggyőzőbben Alonso nyert, amit Piquet 4. helye tett értékesebbé. Kínában ismét erős volt a csapat, Alonso a szezonban 5. alkalommal lett a negyedik. A szezonzáró Interlagosban a rajt előtt egy kis eső szerepelt közjátékként. A felszáradó pályán Alonso viszonylag hamar kiment száraz pályás gumikért, aminek egy 2. hely lett az ára, amit a leintésig megtartott. Piquet hazai versenye 2 kanyar erejéig tartott.

A Renault 80 ponttal a 4. helyen végzett a csapatvilágbajnokságban. A pontok nagy részét Alonso szerezte, míg Piquet helyzete egyre bizonytalanabb lett a Renault-nál.

2009-ben a csapat változatlan felállással kezdte az évet. Az új szabályoknak megfelelően épített Renault R29 az első teszteléseken a leglassabbak között volt, a későbbi tesztek során javítottak, de látványosan elmaradtak a legjobb eredményeket produkáló Brawn-októl. Az idénynyitón kisebb csalódást keltve csak a 10. helyről indulhatott, de a versenyen jól küzdve, a kieséseknek is köszönhetően fejött az 5. helyre. A Maláj Nagydíjon Alonso a 9. helyről a 3. helyre jött fel a rajtnál, később megcsúszott és visszaesett a mezőny hátsó részébe, amikor lefújták a monszuneső miatt a versenyt.

A Motorsport Világtanács engedélyezte a Brawn, a Toyota és a Williams által haszált duplafedeles diffúzorok használatát, így a Renault is ennek kifejlesztésére kényszerült. Kínára elkészült egy ideiglenes változata, amellyel Alonso a 2. helyet szerezte meg az időmérőn, a két Red Bull-Renault által közrefogva. A versenyen ismét esett az eső, ami tönkretette a könnyű autóval induló Alonso taktikáját, majd hibázott is, így 9. lett. A bahreini hőségben Alonso folyadék-utánpótlás nélkül versenyzett, 8. lett. A Spanyol Nagydíjra a Renault erre a versenyre kisebb újításokkal készült, de ez nem hozott átütő sikert. Alonso némi szerencsével az 5. helyen végzett hazai szurkolói előtt. Monacói 7. helyével ismét csak Alonso szerzett pontot Piquet-vel ellentétben.

Ezután Isztambulban és Silverstone-ban nem tudtak pontot szerezni, de a Nürburgringen az új fejlesztéseknek köszönhetően Alonso a 7. helyen végzett a leggyorsabb kört magáénak tudva. A Magyar Nagydíjon hosszú idő után ismét pole pozícióból kezdhette Alonso a futamot, de a 12. körben történt kerékcseréje alatt szerelői rosszul rögzítették a jobb első kerekét, az levált így vissza kellett mennie a boxba, majd 3 körrel később műszaki hiba miatt végleg feladta a versenyt. Az FIA eltiltotta a csapatot a következő Európai Nagydíjról, mivel Alonso rosszul rögzített kereke balesetveszélyes volt, de később visszavonta a döntést. A szezonban egyetlen pontot sem szerző Piquet-t a Magydíj Nagydíj után elbocsátották a Renault-tól, a francia Romain Grosjean-t ültették be a brazil helyére.

2009. szeptemberében kiderült, hogy a csapat Piquet balesetével tudatosan befolyásolta a 2008-as Szingapúri Nagydíjat, amelynek köszönhetően Alonso jelentős előnybe került, majd győzni tudott. A csapatfőnök Flavio Briatorét örökre, a technikai igazgató Pat Symonds-t 5 évre tiltották el a Formula–1-től, a Renault új csapatfőnöke ezután Bob Bell lett. A csapat kétéves felfüggesztett eltiltást kapott, névadó szponzora, az ING elhagyta a Renault-t.

2009 év végén erősen kérdésessé vált a Renault jövője a Formula-1-ben. Még mielőtt a francia gyártó kiszállt volna a kategóriából, egy luxemburgi befektető cég 75%-os tulajdonrészt vásárolt a csapatnál.

A Genii Capital vezetésével a Renault komoly fejlődésen ment keresztül. A csapat új főnöke a francia Eric Boullier lett, addig két új pilóta is érkezett a csapathoz. Robert Kubica az F1-ből kiszállt BMW-től, addig az orosz Vitaly Petrov a GP2-es sorozatból érkezett a gárdához.

A vártnak megfelelően a tapasztalt lengyel volt az, aki a Renault F1 Team vezére volt. Az R30-as konstrukció meglepően jól szuperált, és Kubica összesen háromszor (Ausztrália, Monaco, Belgium) állhatott fel a dobogóra. Petrov legjobb eredménye egy ötödik hely volt, amit Oroszország első F1-es pilótája a Magyar Nagydíjon ért el.

A Renault végül 163 ponttal az ötödik helyen zárta a konstruktőrök versenyét. Még 2009 év végén fontos bejelentést tett a Renault. A csapathoz új résztulajdonos érkezett. A Lotus Csoport jelenleg 50%-ot birtokol a gárdánál, akárcsak a Genii Capital, mely korábban a részvények 75%-át tudhatta magáénak. A francia gyártó az összes részvényén túladott, és pillanatnyilag, mint motorszállító és technikai partner van jelen az immáron Lotus Renault GP Team néven futó csapat életében.

A gárda R31-es kódnéven futó autója a Lotus legendás fekete-arany színösszeállításában szerepel 2011-ben.

A Lotus Renault változatlan versenyzői felállással kezdi meg a 2011-es szezont.

2012-től Kimi Räikkönen és Roman Grosjean lesznek a LRGP versenyzői.

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?