Teljes név: Scuderia Toro Rosso
Székhely: Faenza, Olaszország
Csapatfőnök: Franz Tost
Technikai igazgató: Giorgio Ascanelli
Versenyzők : 14. Sébastien Bourdais
15. Sebastian Vettel
Tesztpilóták: nincs
Motor Ferrari: 056 V8
Gumik: Bridgestone
Formula-1-es Világbajnoki Karrier
Első verseny: 2006, Bahreini Nagydíj
Versenyek száma: 38
Konstruktőri Világbajnoki Címek : 0
Versenyzői Világbajnoki Címek : 0
Győzelmek: 1
Pole pozíciók: 1
Leggyorsabb körök: 0
Legutóbbi világbajnoki helyezés: 7. (8 ponttal)
2006
2006-ban a Scuderia Toro Rosso két versenyzője az olasz Vitantonio Liuzzi és az amerikai Scott Speed voltak. Csapatfőnöke az osztrák Franz Tost, egy ideig a Williams-BMW-nél dolgozott. Motorokat a Cosworthtól kaptak, mint előttük a Minardi. 2006-ban egyedül használtak 10-hengeres motort, melyeknek azonban le kellett fogni a teljesítményét. A csapat 2006-os pályafutásának fénypontja az Amerikai Nagydíj volt, amikor Liuzzi a nyolcadik helyen ért célba Nico Rosberg előtt. A támogatások ellenére a 10 hengeres motorral a csapat csak egyszer tudott pontot szerezni. (Vitantonio Liuzzi a 8. helyen végzett a Amerikai Nagydíjon). A Toro Rosso versenyképesebb volt az előd Minardinál, a világbajnokságban két csapat végzett mögötte. (A Midland és a Super Aguri nem szereztek pontot).
2007
A 2007-es évadtól minden csapat egységesen a Bridgestone gumiabroncsokat kezdte használni, mely gumik terén a csapatok közötti esélyegyenlőséghez vezetett. Ezenkívül a 10-hengeres Cosworth-motorok helyett már a Ferrari V8-asait használják. A Red Bull Racing Team ezeket a motorokat használta 2006-ban, de 2007-ben a világbajnok Renault motorjait szerette volna alkalmazni. A szezon elején a korábbi pilóták, Vitantonio Liuzzi és Scott Speed kezdtek versenyezni, majd az esős Európai Nagydíj után, ahol az amerikai – ahogy csapattársa is – kicsúszott a pályáról, Speed pedig vitába került a csapatfőnök Franz Tosttal.
Az eset után a végül Toro Rosso augusztus 31-én bejelentette, hogy a Magyar Nagydíjon a távozó Scott Speed helyett a BMW Sauber tesztpilótája, Sebastian Vettel fogja vezetni az autót. A Kínai Nagydíjon érte el a csapat történetének legjobb eredményét, ugyanis Vettel a 4., míg Liuzzi a 6. helyet szerezte meg, így tehát a Toro Rosso 8 ponttal távozhatott a versenyről, mely pontállás – ugyan még egy futam visszavolt az évadból – nem változott a továbbiakban.
2008
2007 augusztusában ismertté vált, hogy a 2008-ban Liuzzi távozik és Vettel mellé a francia Sébastien Bourdais szerződik csapattársnak. A társtulajdonos Dietrich Mateschitz egy svájci magazinnak elárulta, hogy a csapatot még 2010 előtt eladják, mivel minden csapat saját autóval kell majd induljon a jövőben.
Az ausztrál futamon Vettel és Bourdais is kisett, de utóbbi teljesítette a versenytáv 90%-át így a 7. helyen értékelhető volt az eredménye, amellyel 2 pontot szerzett a csapatnak. Malajziában Bourdais egy ütközés miatt már a verseny elején kiállni kényszerült, később Vettel is kiesett. A Bahreini Nagydíjon Bourdais 15. lett, míg Vettel ismét nem ért célba, így három verseny után ő az egyetlen a mezőnyben, aki még helyezetenül áll az egyéni világbajnokságban.
A csapat idei konstrukcióját, az STR3-at Törökországban használják majd be először.
|