Kimi Räikkönen & Sebastian Vettel Hungarian fansite ^^

 

navigation~
 
next race

  KANADAI NAGYDÍJ

  helyszín: Montreal
  időpont: 2014.06.08.
  hossz: 4,36 km
  körök: 70
  összesen:305,27
km
  2013-as győztes: VET

 
partner site


 
elite&top





 

BETELT!

~ Felipe Massa ~ Nico Rosberg ~ Kimi Räikkönen  ~ Kimi Räikkönen ~ Fernando Alonso  ~ F1 Totalcup ~ Twilight  ~ Kimi and Jenni ~ Jaime Alguersuari ~ Vanessa Hudgens ~

 
chat


 
 
site info

 
 
open: 2008.04.14.

  theme: Kimi Räikkönen
             Sebastian Vettel

  browser: mozilla, chrome
  editors: Petra, Kriszti
  design: Kriszti

  e-mail: kimivettel@freemail.hu

VÉLEMÉNYEK AZ OLDALRÓL

 

 
visitors

 
free counters

who's online

 
counter
Indulás: 2008-04-14
 
log in
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

 

 

 

  

 

CSS Codes

Hírek
Hírek : Interjú az RTL Klub száguldó riporterével

Interjú az RTL Klub száguldó riporterével

formula.hu  2009.03.20. 16:38

Szujó Zoltánt, a Formula-1 közvetítési jogait birtokló televízió riporterét kérdeztük az új szabályokról, a csapatok és pilóták esélyeiről, valamint a megújult formákról.

Kedden összeült a Nemzetközi Automobil Szövetség és ezzel ismét érdekes újítások érkeztek a Formula-1-es szabálykönyvbe. Mit gondolsz például az éremrendszerről, ami akár a világbajnokság végeredményét is komolyan befolyásolhatja?
Remek ötletnek tartom és örülök, hogy bevezetésre kerül, hiszen arra lesznek kényszerítve általa a versenyzők, hogy ne csak számolgassanak, hanem futamokat nyerjenek. Ez mindenképpen jót tesz mind a nézőknek, mind a versenyeknek.

Egyébiránt az is tisztán látszik a döntésből, hogy Bernie Ecclestone még mindig meghatározó figurája ennek a sportnak. Ott vannak az autógyártók és mindenféle szervezetek, de ő ezt kitalálta és véghez is vitte.

Mi a véleményed azokról a törekvésekről, melyekkel közelebb akarják hozni a sportot a nézőkhöz. Vegyük példának az autók súlyáról való tájékoztatást az időmérő edzések után.
Nemcsak a súlyokról, hanem sok minden másról is informálódhatnak majd a kedves nézők. Ahogy az RTL Klubon
készítjük elő a közvetítéssorozatot, máris több érdekességre bukkanunk. Olyan tervek vannak például, hogy azokban az autókban, melyekben már alkalmazzák a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, vagyis a KERS-t, látni fogjuk annak töltöttségi állapotát. Ez mindenképpen fontos információ lesz abból a szempontból, hogy egy-egy versenyző milyen plusz erőket tud mozgósítani.

Az ilyen dolgok valóban azt a célt szolgálják, hogy a Formula-1-et közelebb hozzák a közönséghez. Illúzióink azért ne legyenek, a stratégiákba nem biztos, hogy igazán bele fogunk látni, viszont komoly következtetéseket tudunk levonni a segítségükkel a pillanatnyi helyzetet illetően.

Már látom Wéber Gabit és Szabó Robit, ahogy dörzsölik a tenyerüket a stúdióban ülve és örülnek, hogy lehet számolgatni és esetleg találgatni. Persze nem feltétlenül lesz minden úgy, ahogy előre megjósolják, de biztos, hogy egy jó játék lesz.   

Ha jól értelmezem a szavaidat, akkor a keddi ülés eredményei benned inkább pozitív érzéseket keltettek, szemben sok-sok szurkolóval, akik lassan temetni kezdik a sportot az újítások hallatán.
Ez így van, de hozzá kell tennem, hogy én nagyon változtatáspárti vagyok. Úgy vettem észre, hogy az újdonságok általában jót eredményeznek, és én azt gondolom, hogy nálunknál sokkal okosabb emberek végiggondolták, hogy ezek milyen hatással lehetnek a sportra. Én velük együtt abszolút pártolom és örülök az új lehetőségeknek.

Az asztal mögül lépjünk most ki a pályára. Mindenki meg van lepődve a Brawn GP csapatának teljesítményén.


Egyelőre nagyon jónak tűnik, bár azt azért tudni kell, hogy a Ross Brawnék is azt nyilatkozták ezek után a nagyon jól sikerült tesztek után, hogy könnyen elképzelhető, hogy a súlyhatár alatt vannak. Nem építették be a KERS-t az autójukba, és ki sem ellensúlyozták állítólag. Nekik azért bármit is mondanak, égető szükségük van arra, hogy szponzorokat találjanak, és ha így fel tudják hívni magukra a figyelmet, akkor talán jó pozícióban tárgyalhatnak. Ezt azért mindenképpen hozzá kell tennünk, de ezzel együtt a riválisok is elismerően beszéltek róluk.



Ami mellettük szól az az - amit sokan emlegetnek is -, hogy a Honda már a tavalyi év korai szakaszában elkezdte építeni az idei autót, ami mindenképpen meglátszik.

Ami a pilótákat illeti, ott van nekik Rubens Barrichello, aki a Ferraritól  hozott tapasztalatával nagyban segítheti a munkálatokat. Versenyzőként pontosan tudja, hogy milyen visszajelzésre van szükségük a mérnököknek ahhoz, hogy egy jó autót tudjanak összehozni. Jenson Button pedig a soha be nem váltott ígéret szerepében díszeleg egyelőre. Viszont ha most alá tudnak tenni egy versenyképes autót, akkor én nagyon bízom abban, hogy rendszeresen ott tud lenni az élmezőnyben.

A Brawn GP akkor úgy tűnik, a helyes irányon van, de mit gondolsz a McLaren-Mercedesről? Ma már bevallottan problémákkal küszködnek.
 Igen, ők az utolsó pillanatokig ádáz küzdelmet folytattak a világbajnoki címért és ez meg is látszik rajtuk. A hírek szerint a probléma valahol az autó hátulján keresendő, de nem féltem őket, nyilvánvalóan felismerik a hibáikat és megteszik a megfelelő lépéseket annak kiküszöbölésére.

Egyébként nagyon árulkodó volt az az eset, ami néhány nappal ezelőtt egy teszten történt. Lewis Hamilton a középmezőnyben szerénykedett, jó egy-másfél másodperces hátrányban az élen állókhoz képest, és amikor közeledtek a teszt végéhez, nyilván menni akart egy gyorskört és össze is törte a McLarent.

Azt már a főnökök sem tagadják, hogy nem feltétlenül vannak jó helyzetben a világbajnokság rajtja előtt. De valóban nem érdemes őket elkezdeni temetni, hiszen a McLaren egy olyan tapasztalt gárda, amelyik biztosan megtalálja a helyes utat és akkor magára találhat szezon közben.

Azonban azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a tesztidőszak az valamelyest a közvélemény, meg a riválisok megtévesztéséről, megvezetéséről is szólhat. Nem feltétlenül szoktak ilyenkor minden adu ászt kijátszani. Azt ők pontosan tudják, hogy nem a teszteken kell gyorsnak lenni, hiszen a világbajnoki pontversenybe nem számít bele.


A két csapat után két korábbi világbajnok. Mit vársz a tavaly két nem túl jó szezont zárt világbajnokról, Alonsóról és Räikkönenről?
Fernando Alonso kétszeres világbajnokként a Renault-nál képes arra - amit én Michael Schumachernél láttam utoljára -, hogy a hihetetlen kisugárzásával maga mögé tudja állítani a mérnököket és a csapat összes tagját. Olyan erős motivációs energiákat fog felszabadítani, ami mindenképpen komoly eredményeket hozhat majd. Alonso egy sok mindent megélt és megtapasztalt versenyző, és pontosan tisztában van azzal, hogy nem elég csak szimplán gyorsnak lenni. Az ma már kevés ahhoz, hogy világbajnokságokat nyerjél.
 
Alonso tehát egy nagy motivátor, és egy nagyon jó csapatember. Láthattuk, hogy az a közeg, ami a McLarennél vette körül nyomasztólag hatott rá.  Viszont a Renault-ban saját maga lehet, tehát gyakorlatilag megszabhatja sok szempontból azt az irányt, amerre az autót fejlesztik.

Azt nem tudom, hogy a Renault közepes teszteredményei után mire számíthatunk, de amennyire én tudom, ők azok, akik már biztosan használni fogják a KERS-t, tehát bármi megtörténhet. Én azért éppen Alonsóra számítva azt várom, hogy versenyben lesznek a világbajnoki címért. Ugyanezt gondolom Räikkönenről is, bár benne jelenleg jóval kevesebb erőt és lendületet látok. Igazából a Ferrari nekem most a sötét ló. Láttam a teszteredményeket, amik nem rosszak, de nem tudom megítélni, hogy merre járhatnak valójában.

Jean Todt a minap végleg elszakadt a Ferraritól, és mindenképpen hagy maga után némi űrt, ami nyilván nem betölthetetlen. A csapat átalakulóban van jelenleg is, de már tavaly is láthattuk, hogy mindenféle furcsa dolgok történtek. Rossz döntéseket hoztak adott esetben és hajlamosak voltak a kapkodásra. Mindez Räikkönennek nem igazán kedvez, ám ha a vezetési stílusát figyelembe vesszük, akkor a slick gumik visszatérése mindenképpen jó hír a számára. Ő alapvetően nagyon finoman tud vezetni és nagyon tudja kímélni a gumikat, illetve hamar felismeri a tapadás határait. Ebből a szempontból szerintem ő a mezőny legtehetségesebb, legzseniálisabb pilótája. Hasonló képességei egyébként Alonsónak is vannak, míg Hamiltonnál ezt egyelőre még nem látom. Ő a nyers gyorsaságával tud eredményeket elérni, de azért nyilván az a tapasztalat, amelyet a két szezon alatt felszedett, segíteni fogja akár a nehéz helyzetek megoldásában is.

 

Végezetül a sportunk igazi szépségeiről, az autókról kérdeznélek. Mi a véleményed az új formáról?
Már megszokta a szemem. Én az elmúlt 2-3 hetet szándékosan azzal töltöttem, hogy mindennap megnéztem az autókról készült képeket és videókat, és most már valóban hozzászoktam a látványhoz. Mindenki megszokja majd, tehát ezzel én azt hiszem nem lesz gondunk.

Ami egy picit furcsa, és a versenyzőknek is nehézséget okozhat, az az első szárny, ami egy kicsit túlnyúlik az autó szélességén, és ez az első versenyeken azért okozhat némi galibát. A teszteken már nyilvánvalóan megszokták ezt a versenyzők, de azért a szezon elején várható, hogy lesz belőle probléma.

Vizuálisan nekem inkább talán a hátsó szárny, ami sutának hat. Általa egy kicsit felborultak az arányai a versenyautónak, de ha ez az ára annak, hogy jó versenyeket láthassunk, akkor én azt mondom, hogy akármilyen rondán nézhetnek ki, hajrá!

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?