200. futamára készül Räikkönen
Kétszázadik versenyére készül a hétvégén Kimi Räikkönen. A finn azonban nem emiatt ünnepelne Kanadában…
2001. március 4-e, Ausztrália. A fiatal Kimi Räikkönen élete első Forma–1-es futamát teljesíti, s miután hatodikként csap célba, azonnal pontot szerez a Sauberrel. 13 év elteltével az immáron a mezőny legidősebb versenyzőjének számító finn már a 200. startjára készül, melyre a Kanadai Nagydíjon kerül majd sor.
A szám kerek, 2007 bajnoka ugyanakkor, csak most tudta meg, hogy „jubilál”. „Azt mondták, hogy most hétvégén a Kanadai Nagydíj lesz a 200. versenyem. Ebből látszik, hogy repül az idő. Továbbra is teljes gázzal versenyezek, a számok nem igazán befolyásolnak semmit. Ez nyilván egyfajta mérföldkő, és évek múltán majd biztosan büszkén is tekintek vissza” – fogalmazott a Ferrari hivatalos honlapjának Räikkönen.
Ami a statisztikákat illeti, érdemes azonban kiemelni, hogy a Ferrari versenyzője valójában még csak 198 futamon rajtolt el hivatalosan, a 2001-es Belga Nagydíjon ugyanis egy technikai hiba, a 2005-ös USA Nagydíjon pedig a Michelin-csapatok bojkottja miatt maradt le a lámpák szabad jelzéséről. Akárhogy is számolunk, Räikkönen a jelenlegi mezőny harmadik legrutinosabb versenyzője, akinél csupán Jenson Button (253) és Fernando Alonso (221) vett részt több futamon – a volt csapattárs Felipe Massa 197 rajtnál tart. Az örökranglistán a finn versenyző ugyanakkor még nem fér be az első tízbe, a szezon végén mindazonáltal már Gerhard Berger elé kerül a 10. helyre. A 300-as határt eddig csupán Rubens Barrichello és Michael Schumacher lépte át.
„Függetlenül attól, hogy ez a kétszázadik versenyem, én nem csak azért vagyok itt, hogy számolgassak. Egy jó montreali eredmény megfelelő okot adna az ünneplésre. A kanadai verseny az egyik legnehezebb a szezonban, ezen a pályán mindennek össze kell állnia az autó beállításánál. Lesz pár újításunk a hétvégére, de természetesen a többi csapat sem álldogál egyhelyben, tehát az erősorrend nem valószínű, hogy sokat változik majd. Reméljük, képesek leszünk csökkenteni a lemaradást, és jó eredményt érek el a kétszázadik versenyemen, ami az egész csapat számára remek lenne” – zárta gondolatát Räikkönen.motorsportal.hu
A Kanadai Nagydíj menetrendje magyar idő szerint
2014. jún. 6. Péntek |
|
Első szabadedzés |
16:00-17:30 |
Második szabadedzés |
20:00-21:30 (M2: 21:45 ism.) |
2014. jún. 7. Szombat |
|
Harmadik szabadedzés |
16:00-17:00 |
Időmérő |
19:00 ( M1: 18:45 élő M2: 21:35 ism.) |
2014. jún. 8. Vasárnap |
|
Futam |
20:00 (M1: 19:30 élő M2: 22:40 ism.) |
Monacói nagydíj: Vasárnap
Sebastian Vettel (-) "Ez csalódást keltő. Jól rajtoltam, aztán gyengült a turbó feltöltőnyomása. Szóval nem volt erő az autóban, és ki kellett állnom. A csapat mindent megtett. Eléggé tanácstalannak éreztem magam az autóval kapcsolatban, szóval választ követeltem arra a kérdésre, hogy mit tehetünk, de akkor a megoldás az volt, hogy semmit. Tegnap helyrehoztunk az ERS hibáját, ma viszont a turbóval nem volt minden rendben. De haladunk tovább, és hamarosan eredménye is lesz ennek."
Kimi Räikkönen (12): "Elég peches nap volt ez nekem, nagy kár azután, hogy jól rajtoltam, és feljöttem a harmadik helyre. Az autó könnyen kezelhető volt, remek tempóval haladtam. Sajnos a biztonsági autós időszakban Chilton Marussiája az én kocsimnak ütközött, és be kellett iktatni egy ráadás kiállást – megsérült ugyanis a jobb első gumim. Ez pedig elmosta minden esélyemet egy jó eredmény elérésére. Sajnálom, hogy a siker továbbra is várat magára, pedig keményen dolgozunk. Tudjuk, hogy sok tennivalónk van, hiszen a riválisaink jóval előttünk járnak. De biztos vagyok abban, hogy ha ezen az ösvényen haladunk tovább, akkor az eredmények is jönnek, és talán a szerencsénk is fordul."
Monacói Nagydíj: Szombat
Az időmérőt Rosberg nyerte, 2. Hamilton, 3. Ricciardo lett! Seb 4. lett, Kimi pedig a 6. helyet érő idő autózta!
Sebastian Vettel: "Problémáim voltak a mai időmérő edzésen. A Q1-ben elveszítettük az ERS-t, így alapvetően az elektromos erő elment az autóból és nem sikerült visszaszerezni. Végül egy más beállítást választottunk, amely jó volt, de természetesen nem annyira jó, mint lehetett volna. Ez volt a harmadik alkalom, hogy problémám akadt ezen a hétvégén, de az ilyen dolgok megtörténnek. Sok különböző beállítást próbáltunk ki, de elérkezik az az idő, amikor fejet kell hajtani és azzal próbálkozni, ami van. Az időeredmény rendben volt, de a Q3 második gyors körében nem tudtunk javítani a sárga zászló miatt. Úgy gondolom, a Mercedest megszorongathattuk volna ma, de néhány dologgal szenvedtünk és a hátrány túl nagy volt - még így is jó holnap a második sorból indulni."
Kimi Raikkönen: „Nem vagyok elégedett ezzel az időmérővel, mert bár nagyon keményen dolgoztunk a beállításokon, rengeteg változtatást végrehajtva nekem az az érzésem, hogy az autó nem javult túl sokat. Csütörtök óta küzdünk azért, hogy megtaláljuk a legjobb megoldásokat, és ezen az elvesztett második szabadedzés egyáltalán nem segített. Ráadásul nem tudjuk az abroncsokat megfelelő működésre bírni itt, így egy ilyen helyzetben nem valami könnyű összerakni egy jó kört, különösen egy olyan pályán, ahol nincs második esélyed. A hatodik hely nem ideális, de azért nem is katasztrófa, holnap majd megpróbáljuk ebből kihozni a lehető legtöbbet.”
|