A Maláj Nagydíj menetrendje magyar idő szerint
2014. márc. 28. Péntek |
|
Első szabadedzés |
03:00-04:30 |
Második szabadedzés |
07:00-08:30 (M2 21:15 ism.) |
2014. márc. 29. Szombat |
|
Harmadik szabadedzés |
06:00-07:00 |
Időmérő |
09:00 ( M1: 08:45 élő M2: 21:20 ism.) |
2014. márc. 30. Vasárnap |
|
Futam |
10:00 (M1: 09:30 élő M2: 21:30 ism.) |
Maláj Nagydíj: Előzetes
Sebastian Vettel: "Még sok munkát kell elvégezni az autóval, de bíztató volt látni, hogy Ausztráliában a vártnál jobb volt a sebességünk - remélhetőleg építeni tudunk erre és erős pontokat tudunk szerezni a következő két versenyen. A következő állomás Kuala Lumpur, amelyet városként szeretek. A belváros néha kihalt, de néhány sarokkal odébb az utcák életre kelnek az éjszakai boltok miatt. Mindig próbálok időt szakítani és megnézni, mit lehet venni itt. A pályát nézve, két előzési pont van, az első kanyarnál és az utolsó kanyar előtt, amelyet hosszú egyenes előz meg; kedvenc kanyarom az ötös és a hatos. A pálya adta kihívás mellett a trópusi hőséggel is meg kell birkózni. 90 százalékos páratartalomban vezetünk, a délutáni nagy esőzés sem szokatlan. Innen Bahreinbe megyünk, ahol legutóbb télen teszteltünk, így egészen ismerős hely lesz és a magas páratartalmú Malajzia után nagyszerű lesz a száraz hőségben menni. Mivel ez a pálya a sivatag közepén fekszik a szél befújja a homokot a pályára. A vonalvezetésben remek kombinációt kapott a gyors, lassú és közepes sebességű kanyarok, nagyon technikás itt vezetni. Tetszik a rózsavíz is, a pezsgő helyett ezt adják!"
Räikkönen nem vár gyors fejlődést
Kimi Raikkönennek egyelőre fogalma sincs, miként fogják kijavítani azokat a problémákat a Ferrariban, amik miatt rendkívül kényelmetlenül érezte magát 2014-es autójában az egész Ausztrál Nagydíj folyamán és azt sem tudja, ez mennyi időbe fog telni.
A finn világbajnok egész hétvégén szenvedett az új Ferrari F14 T volánja mögött, egyszerűen nem tudta azt kezelni, főleg fékezés közben a kanyarbejáratoknál volt ez érzékelhető. Számtalanszor lehetett látni, hogy szemcsésednek és blokkolnak az elülső abroncsai, ami ennek tudható be. A Ferrari és Raikkönen jelenleg is azon dolgoznak, hogy javítsák az ERS-rendszerrel kapcsolatos hibákat, melyek az autó kezelhetőségére hatnak, de ez koránt sem fog olyan gyorsan menni, mint azt hiszik páran.
„Többé-kevésbé tisztában vagyunk a teendőinkkel, de ezeket nem lehet egyetlen éjszaka alatt elvégezni. Időbe telik új alkatrészeket legyártani és összerakni azokat. Voltam már hasonló helyzetben korábban, ezért tapasztalatból mondhatom, hogy ez időbe telik. Nem a legjobb a helyzetem, de látva, hogy milyen nehéz szituációkat oldottunk az elmúlt hónapokban, nem félek. Nem úgy haladnak a dolgok, ahogy szerettük volna, de lehetne sokkal rosszabb is. Biztos vagyok benne, hogy ennél csak jobb lesz majd” – fogalmazott a Jégember, akivel csapatfőnöke, Stefano Domenicali is egyetértett.
„Segítenünk kell Kiminek, hogy megtaláljuk számára a megfelelő beállításokat. Ezt megérdemli. Fejlődtünk, de még nem eleget. Mint csapat kell biztosnak lennünk abban, hogy mindenben eleget tudunk tenni a kívánalmainak és biztosítani számára azt a vezetési stílust, ami a sajátja. Biztos vagyok benne, hogy Malajziában sokkal jobban alakulnak a dolgaink.”formula.hu
Ausztrál Nagydíj: Vasárnap
Az Ausztrál Nagydíjat Rosberg nyerte, 2. Ricciardo, 3. Magnussen lett! Kimi a 8. helyen végzett, Seb nem ért célba!
Ricciardot kizárták az Ausztrál Nagydíjról, így 2. lett Magnussen, 3. Button, és Kimi pedig 7. ! ( a Red Bull fellebbez a FIA döntése ellen)
Kimi Räikkönen: Nem ment simán a mai megmérettetés. A startnál sikerült jól eljönnöm annak ellenére, hogy hátulról valaki nekem jött az első kanyarnál. Az autóm nem sérült meg. A tempóm rendben volt, de egy ponton elkezdtek szemcsésedni az első gumik. Ettől nem volt tapadás és alulkormányozottá vált az autó. Onnantól már nem volt ugyanolyan az autó vezethetősége, mint addig. Az első boxkiállásnál egyszerre álltam ki a csapattársammal, ez pedig egy pozíciómba került. Túl korai lenne ítélkezni, mert ugyan nem tűnt úgy, hogy jó formában lennénk, mégis legalább befejeztük a versenyt és értékes pontokat zsebeltünk be. Nem lehetünk azonban elégedettek ezzel az eredménnyel, és tudjuk, hogy számos területen kell fejlődnünk. De biztos vagyok benne, hogy pontosabb képet kapunk arról, milyen irányba haladjunk, miután elemeztük az adatokat.
Sebastian Vettel: Már a felvezető körben éreztem, hogy nincs elég erő az autómban, és ez a rajt után sem változott, ezért az első körökben nagyon sokan elmentek mellettem. Később úgy éreztem, hogy javul a helyzet, de rá kellett jönnünk, hogy komoly problémáink vannak az erőforrással. Elveszítettünk pár hengert, és az autó egyre gyengébbé vált alattam, végül ezért döntöttünk úgy, hogy feladjuk a futamot. Nincsenek kétségeim afelől, hogy megoldjuk a problémáinkat, a kérdés csak, mikor. A csapat főhadiszállásán nagyon kemény munka folyik, akárcsak a Renault gyárában. Sajnos elég rosszul kezdtük az évet, de nagyon sokat tanultunk ezen a hétvégén, és láthattuk, hogy az autónk igencsak versenyképes!

Ausztrál Nagydíj: Szombat
Az időmérőn Kimi 12., Seb 13. lett! A pole-t Hamilton szerezte meg, 2. lett Ricciardo, 3. pedig Rosberg! Bottas büntetése miatt holnap Kimi a 11., Seb a 12. helyről indulhat!
A 3. szabadedzésen Kimi 7., Seb 12. lett!
Kimi Räikkönen: Nem alakult zökkenőmentesen a mai kvalifikáció, leginkább a forgalom akadályozott. A gyors körömön minden kanyarban volt előttem valaki, így nem tudtam tiszta kört futni. A Q2 végén aztán megpördültem és megsérült az első szárny. Amúgy sem hiszem, hogy gyorsabb lehettem volna, ekkor már visszavettem a sebességből, mivel tudtam, hogy nem kerülhetek be a Q3-ba. Nagy kár, mert tegnaphoz képest előrébb léptünk. Esőben gyorsak voltunk, jónak éreztem a kocsit. Tudjuk, hogy minden területen sok dolgunk van, különösen a beállításokkal lesz rengeteg munka. Azonban biztosak vagyunk abban, hogy jó irányba haladunk. A holnapi verseny kemény lesz, az időjárás-előrejelzés bizonytalan, erre csak ráadásként jönnek az új szabályok. Nehéz megjósolni, hogy alakulnak majd a dolgok. De ez még csak az év első versenye, és mindent megteszünk, hogy jó eredményt érjünk el.
Sebastian Vettel: Azt hiszem, nagy lépést tettünk előre az autóval, de persze nem vagyok túl boldog, hogy nem kerültünk be a Q3-ba. Szerintem az autó gyors, de ma délután szenvedtünk a vezethetőséggel. A körülmények pedig csak tovább rontották a helyzetet. A kocsi jónak tűnik, Daniel remek munkát végzett, hogy az első sorból rajtolhat. Gratulálok neki ehhez. Holnap hosszú lesz a verseny, és a megbízhatóság kulcsfontosságú lesz a futam befejezéséhez. De azt gondolom, rengeteg lehetőségünk lesz a javításra.

|