Hírek ~ : Ha száraz a pálya, a Lotus bárhol nyerhet |
Ha száraz a pálya, a Lotus bárhol nyerhet
motorsportal.hu 2013.04.03. 11:48
A Maláj Nagydíj ugyan nem úgy sikerült a Lotus számára, mint azt remélték, a technikai igazgató, James Allison szerint csapata Kínában képes lesz ismét az ausztráliai forma megismétlésére. Az E21 fő gyengéjét az eső jelentette Sepangban.
Futamgyőzelemmel kezdte az évet a Lotus Ausztráliában, a szezon második versenyén viszont eltűntek az élmezőny mögött az arany–fekete autók. Romain Grosjean hatodik, Kimi Räikkönen hetedik lett, jó félperces lemaradással az első Sebastian Vettel mögött.
A csapatot az időmérő edzésen némiképp megtréfálta az időjárás (Grosjean csak a 11. lett), Räikkönen autója pedig vasárnap már a rajtot követően megsérült. A technikai igazgató, James Allison szerint ugyanakkor az istálló legfőbb problémáját a verseny elején még nedves aszfalt jelentette, ahol egyelőre nem képesek olyan erős teljesítményre, mint szárazon.
„Nem volt valami jó versenyünk Sepangban, de a hátrányunk nagy részét az első hét körben szedtük össze, amikor is majdnem fél percre kerültünk az élmezőnytől. Ha megnézzük, Romainnak tiszta versenye volt, hét kör után 26 másodperc volt a lemaradása, a verseny végén pedig 35. Ráadásul olyan stratégiát választottunk, ami belekerülhetett hét másodpercébe” – elemezte a francia versenyző futamának alakulását Allison a szakíró James Allennek adott interjújában.
„Összességében tehát nem vesztettünk két-három másodpercnél többet a győztes Vettelhez képest a verseny száraz részében. Az autó szárazpályás tempója jó volt Sepangban, ahogy Ausztráliában is, pedig a gumik hőmérséklete és kopása mindkét esetben igen magas volt. Úgy vélem, Kínában és Bahreinben hasonlóan erős versenyeket futhatunk.”
Ha száraz lesz tehát az idő, a Lotusszal ismét számolnia kell a legfőbb riválisoknak. És ha minden az enstone-iak tervei szerint alakul, ez a teljes szezonban így lesz. Allison szerint ugyanis még hatalmas potenciál vár kiaknázásra az E21-ben.
„Több mechanikai változtatásról is azt gondoljuk, gyorsabbá válhatunk tőle, de hiszem, hogy a mérnöki hátterünk is megvan ahhoz, hogy jobbak legyünk. Mindössze arról kell meggyőződnünk, hogy az újításunk minden más útnál kifizetődőbb.”
A szakember nem aggódik amiatt, hogy a fejlesztési verseny során előbb-utóbb visszaköszön, hogy csapata korántsem rendelkezik akkora anyagi háttérrel, mint főbb vetélytársai. A gárda szerinte ugyanis máris leküzdötte legfőbb hátrányosságát. „A legnehezebb felkészíteni az autót az első versenyre. Ez a csapat számára igen megterhelő anyagi szempontból – viszont ez már mögöttünk van. Az autó későbbi fejlesztése már egyértelműen olcsóbb feladat, szóval nem okozhat problémát” – tekintett előre magabiztosan.
|