Hírek ~ : Vettel uralma visszatért! |
Vettel uralma visszatért!
formula.hu 2012.10.22. 12:26
Három futam, három győzelem Sebastian Vettel mérlege a Szingapúri, a Japán és a Koreai Nagydíjakon. Visszatért volna tehát Vettel 2011-es magabiztos fölénye? A Formula-1 statisztikáinak a világába, Michele Merlino mélyedt el.
Sebastian Vettel kialakult uralmát jól mutatja az elmúlt három futamon elért eredménye. Az idei szezonban ugyanis nem csak, hogy ő lett az egyetlen pilóta, aki zsinórban háromszor is győzni tudott, de Japánban és Koreában rajtcél győzelmet aratott, és ezzel a Formula-1 elmúlt 20 évében ő töltötte megszakítás nélkül a legtöbb kört az élen! Vettel a Szingapúri Nagydíj 23. körét követően összesen 145 kört (804 kilométert) töltött megszakítás nélkül az első helyen! Utoljára ennél jobb eredményre még 1992-ben Nigel Mansell volt képes, amikor is a Brazil Nagydíj 32. és a Monacói Nagydíj 70. köre között 235 kört, 1016 kilométert töltött az első helyen haladva. Akkor az utolsó 8 kört Ayrton Senna vezethette le, heroikus küzdelemben megszerezve ezzel a futamgyőzelmet.
A legtöbb megszakítás nélküli élen töltött kör rekordja egyébként nagyon régi a Formula-1-ben, és talán örökre megdönthetetlen is marad. Alberto Ascari ugyanis az 1952-es Belga Nagydíj 2. köre és az 1952-es Holland Nagydíj utolsó köre között 305 körön keresztül állt az élen, a gyakran 400 kilométer feletti versenytávok miatt pedig ez nem kevesebb, mint 2075 élen megtett kilométert jelentett. Az elmúlt években is voltak azért nagy sorozatok, így emlékezetes volt Mark Webber 2010-es a Spanyol és a Török Nagydíjak közötti 159 körös, 647 kilométeres sorozata, vagy Kimi Raikkönen 2005-ös a Spanyol és az Európa Nagydíjak közötti 162 körös, 658 kilométeres sorozata.
Vettel koreai uralmát az is jól mutatja, hogy eddig a Koreai Nagydíjak történetében a legtöbb kört, 153-at ő tette meg az élen, rajta kívül pedig egyetlen egy pilóta van, aki vezethette már a Koreai Nagydíjat, ő pedig Fernando Alonso, aki 2010-ben Vettel kiesése után 12 kör erejéig állt az élen megszerezve ezzel az első Koreai Nagydíj győzelmét.
Az ellenfelek számára az sem túl jó hír, hogy most az Indiai Nagydíj következik, ahol Vettel tavaly egy sima rajt-cél győzelmet szerzett…
A futam
• Koreában Vettel karrierje 25. futamgyőzelmét aratta, amivel az örökranglistán beérte Jim Clarkot és Niki Laudát és feljött az örökranglista 7. helyére. A 43. dobogójával pedig Jackie Stewartot sikerült beérnie a rekordok könyvében.
• A Koreai Nagydíjon Vettelnek 2011 után sikerült ismét három egymást követő futamot is megnyernie, akkor a Belga és a Szingapúri Nagydíjak között sikerült Vettelnek egymást követően nyerni.
• Koreában a Red Bull már a 12. kettős győzelmét aratta. Ráadásul az első rajtsort is nekik sikerült megszerezniük, valamint az összes kört ők töltötték az élen, sőt a leggyorsabb kört is a Red Bull szerezte meg a futamon. Ilyen mértékű fölényre a Formula-1-ben legutóbb a 2008-as Francia Nagydíjon volt példa, amikor a Ferrarinak sikerült mindezt összehoznia.
• Fernando Alonso már 51 futam óta nem esett ki műszaki hiba miatt, ezzel Lewis Hamilton mellé feljött az örökranglista 3. helyére. Alonsónak legutóbb a 2010-es Maláj Nagydíjon támadt motorhibája. Hamilton pedig a 2007-es Ausztrál Nagydíj és a 2009-es fékhibás Abu Dhabi Nagydíj között úszta meg műszaki meghibásodás nélkül. A rekordot itt 58 futammal Michael Schumacher tartja, a német bajnok alatt ugyanis a Ferrari a 2001-es Magyar és a 2005-ös Maláj nagydíjak között egyszer sem állt meg műszaki hiba miatt, ha azonban az Indiai Nagydíjon Mark Webber Red Bullja kibírja, akkor az ausztrál pilóta beérheti Schumacher rekordját.
• Sebastian Vettel személyében a májusi Spanyol Nagydíj óta van új vezetője a bajnokságnak. A Magyar Nagydíj után Alonso még 40 pontos előnnyel vezette a bajnokságot, aminek a ledolgozásában Vettelt segítette Alonso két kiesése a Belga és a Japán Nagydíjakon, de az is Vettel kezére játszott, hogy Alonso a júliusi Német Nagydíj óta nem tudott a 3. helynél előrébb végezni.
• Kimi Raikkönennek a Koreai Nagydíj volt pályafutása 171. futama, amivel beérte Niki Laudát és feljött az örökranglista 21. helyére.
• A Williams istálló már a második évben nem tudott pontot szerezni Koreában.
• A Williams csapattal szemben azonban a Toro Rosso jól megy Koreában, hiszen a 2011-es 7. és 9. helyet (Jaime Alguersuari és Sebastien Buemi) követően Jean-Eric Vergne és Daniel Ricciardo révén egy 8. és egy 9. helyet szereztek, amivel mindkét pilóta beállította karrierje legjobb eredményét.
• Nico Rosberggel a Formula-1-es pályafutása 124 eddigi futamán most először fordult elő, hogy két egymást követő futamon is baleset miatt essen ki a versenyből.
• Jenson Button pedig a 2009-es Belga Nagydíjat követően esett ki ismét egy futam első körében, akkor az angol autóját Romain Grosjean zúzta le a Les Combes-ban.
Az időmérő edzés
• Mark Webber karrierje 11. pole pozícióját szerezte meg Koreában, ami egyben az ausztrál pilóták 30. és a Renault 200. első rajtkockája volt a Formula-1-ben.
• Webber végül az időmérőn csak 0.074 másodperccel győzte le a csapattársát, ami a legkisebb különbség volt az időmérő edzéseken Silverstonet követően, amikor is Webber Alonsótól kapott ki 0.047 másodperccel.
• Vettel pályafutása során már a 47. alkalommal fért be az első rajtsorba, amivel feljött Damon Hill mellé az örökranglista 7. helyére.
• Suzuka után a Red Bull Koreában már a második alkalommal sajátította ki magának az első rajtsort. Ez egyébként már a Red Bull 17. első rajtsora volt, amiből Webber csak 4-szer indulhatott az előkelőbb rajtpozícióból.
• A Ferrarinál is örülhettek Koreában, hiszen Alonso a 4. rajthelyével a legjobb időmérő teljesítményt nyújtotta a silverstonei és hockenheimi pole pozíciói óta.
• Jenson Button végül Koreában csak 0.005 másodperccel maradt le attól, hogy bejusson a Q3-ba. Button az idei szezonban így már negyedszer hiányzott az időmérő edzés utolsó felvonásából. Spanyolországban és Monacóban Button a Q2-ben, míg Angliában már a Q1-ben búcsúzott.
• A Mercedes és a Sauber számára ellenkezőleg alakult a Japán és a Koreai Nagydíjak időmérő edzése. Japánban a Sauber, míg Koreában a Mercedes tudta bejuttatni az autóit az időmérő edzés Q3-as szakaszába.
• Paul Di Resta kiesése a Q2-ben Koreában azt jelentette, hogy a skót pilótával május óta nem fordult elő olyan, hogy két egymást követő futamon sem tudott bejutni a Q3-ba.
• Bruno Senna közben Japán után Koreában sem tudott bejutni az időmérő edzés Q2-es szakaszába, az idei szezonban pedig még nem fordult vele elő olyan eset, hogy két egymást követő futamon sem tudott túljutni a Q1-en.
|