Hírek ~ : Motorhelyzet a hajrá előtt |
Motorhelyzet a hajrá előtt
motorsportal.hu 2012.10.16. 18:24
Az idei bajnokság egyre gyorsabban száguld a finálé felé, a címért küzdő felek a nyomás növekedésével pedig egyre gyakrabban hangoztatják: most már minden apróság döntő lehet. Például a motorkérdés is. Nézzük, hogy áll a mezőny etéren!
„Azt sem szabad elfelejteni, hogy hamarosan eljutunk arra a pontra, amikor mindenki számára szoros lesz a helyzet a motorokkal.” Stefano Domenicali már Szingapúrban felhívta a figyelmet arra, hogy a bajnokság előrehaladtával nem csupán a megszerezhető pontok számának csökkenése, de az év vége felé egyre növekvő megbízhatósági kockázatok is egyre nagyobb nyomás alá helyezik a résztvevő feleket.
A szezon hajrája felé a csapatok igyekeznek a hibák minden lehetőségét kiküszöbölni – a megbízhatóság pedig különösen nagy hangsúlyt kap a hátralévő versenyeken. Főleg úgy, hogy a gárdák lassan kifogynak a rendelkezésre motorokból. Mint ismert, a szabályok értelmében minden egyes autó nyolc darab motort használhat el egy szezonon belül, azt azonban szabadon variálhatják, mikor hányadik erőforrást építik be versenyzőik mögé.
Dél-Koreában Charles Pic volt az első, akit a kilencedik motor használta miatt idén megbüntettek: a Marussia versenyzőjének a tíz rajthelyes visszasorolás persze nyilván nem okozott álmatlan éjszakákat… A bajnokaspiránsok számára viszont már annál komolyabb veszteség lenne egy hasonló pozícióvesztés.
Az alábbi listából kiderül, hogy az összetett verseny két legnagyobb esélyesének még egyaránt rendelkezésére áll egy-egy friss erőforrása, míg például a két McLaren és a két Mercedes egyaránt utolsó motorját fogyasztotta már Dél-Koreában. Ám mint azt a wokingi csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe elmondta, ez cseppet sem aggasztja őket. „Ez egyáltalán nem okoz fejtörést számunkra. Pontos terv szerint dolgozunk, amit már a szezon elején lefektettünk. Ahogy feltehetően a többi csapat, úgy mi magunk is igyekszünk optimálisan elosztani a motorokat a különböző versenyekre. Bizonyos pályák nagyobb teljesítményt igényelnek ugyanis, mint mások. Mi most a nyolcadik motorunkat vetettük be, mert így tartottuk szükségesnek. Más csapatok talán más megoldásokat választanak, de nálunk is minden a terv szerint megy.”
Versenyzők – használt motorok
Sebastian Vettel – 7
Mark Webber – 7
Lewis Hamilton – 8
Jenson Button – 8
Fernando Alonso – 7
Felipe Massa – 7
Michael Schumacher – 8
Nico Rosberg – 8
Kimi Räikkönen – 7
Romain Grosjean – 7
Paul di Resta – 7
Nico Hülkenberg – 7
Kobajasi Kamui – 7
Sergio Pérez – 7
Daniel Ricciardo – 7
Jean-Éric Vergne – 7
Pastor Maldonado – 7
Bruno Senna – 7
Heikki Kovalainen – 7
Vitaly Petrov – 7
Pedro de la Rosa – 7
Narain Karthikeyan – 7
Timo Glock – 7
Charles Pic – 9
|