Hírek ~ : Számadás a Koreai Nagydíjról |
Számadás a Koreai Nagydíjról
motorsportal.hu 2012.10.16. 18:14
Nem volt még gyakoribb célba érkezési sorrend annál, mint amikor Sebastian Vettelt az első, Mark Webbert a második, Fernando Alonsót pedig a harmadik helyen intették le egy futamon. De nem csak ebben a rekordban működtek közre a Red Bull versenyzői a hétvégi Koreai Nagydíjon...
Mark Webber idén másodszor szerzett pole-t, noha csak először volt ő a leggyorsabb az időmérőn - hiszen Monacóban a hátrasorolt Michael Schumachertől örökölte meg a helyet. Ez volt pályafutása 11. első rajtkockája, ami nem egy különösebb mérföldkő, az viszont már sokkal inkább említésre méltó, hogy egyúttal hazája, Ausztrália számára a 30., a Renault motor számára pedig a 200. pole-t szerezte meg. A francia gyártó ebben a tekintetben a második helyen áll a Ferrari (208) mögött. A Renault-nak Szuzukában is volt ünnepelnivalója, amikor 100. alkalommal sajátították ki az első rajtsort az erőforrásaikkal hajtott autók.
A Red Bull két hét alatt másodszor foglalta le az első rajtsort. Ezt összesen 17. alkalommal tették meg, de még csak negyedszer Webber vezetésével.
A versenyen aztán tovább folytatódott az osztrák csapat menetelése, amely alatt ismét felírták a nevüket néhány rangsor legjobbjai közé, vagy éppen keresztülhúztak pár számítást. Megszerezték ugyanis a szezon első kettős győzelmét, megakadályozva ezzel, hogy a 2012-es idény legyen a harmadik 1975 és 1977 után, amely úgy zajlik le, hogy egyetlen csapat sem ér el kettős sikert. Sebastian Vettelt pedig már zsinórban harmadszor intették le elsőként, noha ezt megelőzően két egymást követő futamot sem tudott megnyerni senki idén.
A német újabb dominanciájának kezdetét azonban egy másik adat még jobban szemlélteti. Amióta Lewis Hamilton kiesett az élről Szingapúrban, Vettel minden versenykört az élen fejezett be. Ez a több mint két és fél verseny alatt 804 kilométert töltött az élen, s még a boxkiállások alatt sem adta át senkinek a vezető helyet. Ezzel az övé a 9. leghosszabb sorozat az örökranglistán az egyhuzamban első helyen megtett körök tekintetében. Legutóbb 20 évvel ezelőtt, az 1992-es Brazil és Monacói Nagydíjak között volt ennél hosszabb sorozat, azt Nigel Mansell érte el. A rekordot e tekintetben Alberto Ascari tartja, aki viszont 1952-ben majdnem 5 teljes versenyt végigvezetve 2070 kilométeren keresztül nem adta ki kezéből az első helyet. Örökérvényű rekordnak tűnik, hiszen ahhoz, hogy Vettel ezt most felülmúlja, a szezonzáró Brazil Nagydíj utolsó szakaszáig nem engedhetné át az első helyet másnak.
Ahhoz viszont nem kell ennyire visszamennünk, hogy olyan versenyzőket találjunk, akik zsinórban két verseny minden körét az élen fejezték be. Mark Webber 2010-ben a Spanyol és a Monacói GP-n tett ilyet, Kimi Räikkönen pedig 2005-ben ugyanazon a két nagydíjon.
Vettel 25. győzelmét szerezte, amivel a 7. helyre kúszott az örökranglistán, Jim Clark és Niki Lauda mellé. A németnek most pontosan az életkorával megegyező számú győzelme van. Rajta kívül csak három versenyző tudott olyan gyorsan olyan sok sikert felhalmozni, hogy utolérje saját életkorát, de magasan Vettel volt a leggyorsabb. Michael Schumacher 29 évesen szerezte 29. győzelmét, míg Ayrton Senna 31, Alain Prost pedig 33 évesen „érte utol saját magát”.
Mark Webber tavaly 3., idén pedig 2. lett Koreában, a két futam között eltelt egy évben viszont csak győztesként állt fel a dobogóra. Első lett a 2011-es szezonzárón, valamint idén Monacóban és Silverstone-ban, és akármilyen furcsa is, többször nem jutott fel a pódiumra ebben az időszakban. Az ausztrálnak az utóbbi futamokon különösen rossz szériája volt, amit jól példáz, hogy mostani 2. helyéven ugyanannyi pontot gyűjtött, mint a Brit Nagydíjon aratott győzelme óta eltelt hat futamon együttvéve.
Webber futotta meg a legjobb köridőt is a versenyen. Neki idén még nem volt, ami azt jelenti, hogy ő a 11. pilóta, aki leggyorsabb kört ért el 2012-ben. Ezzel pedig megdőlt a rekord, hiszen korábban 10-nél sohasem volt több egy szezonban.
Nico Rosberg két egymást követő futamot sem tudott befejezni, ilyen pedig 2006-os debütáló éve óta nem esett meg vele. A német mindkétszer rajtbaleset vétlen áldozata lett, így összesen egy kört teljesített a két verseny alatt.
Jenson Button volt Kamui Kobajasi másik áldozata a startot követő tolakodásban. A brit a 2009-es Belga Nagydíj óta először volt kénytelen feladni a versenyt már az első körben. Akkor Romain Grosjeannal ütközött...
A McLarennek nincs szerencséje a szétesésre hajlamos kelet-ázsiai pályákkal: Lewis Hamilton volt az egyetlen, akinek az autóján fennakadt az önáló életre kelt műfű egy darabja, ami eszünkbe juttathatta a 2005-ös Kínai Nagydíjat, amikor Juan-Pablo Montoya hajtott rá egy meglazult csatornafedélre, ami tönkre is tette a versenyét. Hamilton idén különösen vonzza a törmelékeket, Hockenheimben is csak az ő autója kapott defektet a célegyenesben szétszóródott szárnydarabokon áthajtva.
A Toro Rosso pilótái már sokadik alkalommal állították be legjobb forma-1-es eredményüket. Jean-Éric Vergne harmadszor lett 8., Daniel Ricciardót pedig negyedik alkalommal intették le a 9. pozícióban.
Grosjean és Vergne révén két francia pilóta is pontot szerzett, ami a Nürburgringen rendezett 1997-es Luxemburgi Nagydíj óta első ízben fordult elő. Akkor Jean Alesi a 2., Olivier Panis pedig a 6. lett. Ez persze nem a legjobb összehasonlítást, hiszen abban az időben még nem járt volna pont Grosjean 7. és Vergne 8. pozíciójáért. A legutóbbi olyan verseny, ahol a mostanihoz hasonlóan két francia végzett az első 8 között, a 2001-es Német Nagydíj volt, szintén Alesi és Panis közreműködésével.
A Sebastian Vettel - Mark Webber - Fernando Alonso célba érkezési sorrend mostantól a Forma-1 leggyakoribb végeredményei közé tartozik. Ez volt a negyedik futam, amely pontosan ugyanezzel az eredménnyel zárult a dobogósokat figyelembe véve. Ezen kívül három felállás volt még, ami négyszer is megismétlődött:
-
1. Ayrton Senna, 2. Alain Prost, 3. Thierry Boutsen (1988-as Kanadai, USA, Magyar és Japán Nagydíj)
-
1. Mika Häkkinen, 2. David Coulthard, 3. Michael Schumacher (1998-as Brazil, Spanyol, Osztrák, illetve az 1999-es Spanyol Nagydíj)
-
1. Michael Schumacher, 2. David Coulthard, 3. Rubens Barrichello (1999-es San Marino-i, 2000-es Maláj, 2001-es Ausztrál és a 2002-es Kanadai Nagydíj)
-
1. Sebastian Vettel, 2. Mark Webber, 3. Fernando Alonso (2010-es Japán, Brazil, 2011-es Török és a 2012-es Koreai Nagydíj)
|