Hírek ~ : Belgium: Csapatról csapatra |
Belgium: Csapatról csapatra
formula.hu 2012.09.03. 20:38
A csapatok a hétvégén a Belga Nagydíjat futották. Lássuk, hogyan szerepeltek.
Red Bull
Vettel és Webber megfelelően kezdte a nyári szünet után a szezon második felét, vasárnap a Belga Nagydíjon az első hatba kerültek, miután a 10. és 12. helyről kezdték meg a futamot. Annak ellenére sikerült feljebb kapaszkodniuk, hogy végsebességben messze elmaradtak, a DRS zónában nem tudtak előzni. Vettel egy kiállásos stratégiával 13 másodperces hátrányban Button mögött ért célba, míg Webber két kerékcserét választott és Räikkönen, Hülkenberg, valamint Massa mögött végzett.
McLaren
A verseny keserédesre sikerült a McLaren számára, míg egyik pilótájuk a győzelemért harcolt, a másik néhány méter után kiesett a versenyből. Button már az időmérő edzésen is elérhetetlen volt és a versenyt könnyedén megnyerte, az abroncsokat jó állapotban tartva egy kerékcserével versenyzett. Hamilton szerencsés áldozat volt, amikor Romain Grosjean elé vágott az egyes kanyar előtt, a két pilóta, valamint Fernando Alonso kiesett.
Ferrari
Fernando Alonso szerencsésnek mondhatja magát, miután viszonylag sértetlenül megúszott egy komoly balesetet az első kanyarnál, Monzába pedig 24 pontos előnnyel érkezhet. A spanyol pilóta az ötödik helyről indult, versenye akkor ért véget, amikor Grosjean átrepült autója felett, ezt követően a Ferrari már csak Massáért szoríthatott. A brazil pilóta megfelelően teljesítve az ötödik helyen ért célba, három helyet lépett előre a pilóták pontversenyében. Csak négy másodperccel maradt el a harmadik helyezett mögött és javuló formát mutat.
Mercedes
Michael Schumacher 300. versenyhétvégéjét pontszerzéssel ünnepelte, miután kihasználta az első kanyarban történt káoszt. A német pilóta az első körben a 13. helyről az ötödikre lépett előre, de az egy kiállásos stratégiája kudarcba fulladt, tíz körrel a futam leintése előtt újra kereket kellett cserélnie. Rosberget a sebességváltó csere miatti büntetés hátráltatta, mely valószínűleg a pontszerzésbe került, a 11. helyen ért célba, egy másodperccel az utolsó pontszerző mögött. Schumacherhez hasonlóan ő is egy kiállással próbálkozott, de nyolc körrel a leintés előtt egy újabb kerékcserét kellett beiktatnia.
Lotus
Kimi Räikkönen továbbra is életben tartotta világbajnoki esélyeit, az idei évben hatodik alkalommal állhatott dobogóra, de az alulteljesítő autóval nem tudott a győzelemért harcolni. Versenyének csúcspontja Schumacher megelőzése volt az Eau Rouge előtt, majd Hülkenberggel szemben védekezett az utolsó körökben, megtartva harmadik helyezését. Grosjean versenye nem tartott tovább az első kanyarnál, mivel a rajt után Hamilton autójával ütközött, a versenybírák azonnal úgy döntöttek, egy versenyre eltiltják ügyetlen vezetéséért.
Force India
Nico Hülkenberg pályafutása legjobb Formula-1-es eredményét érte el, miután a 11. helyről indult a rajtrácson, majd kihasználta az első kanyarban történt káoszt. A német pilóta lenyűgöző sebességet mutatott és két kiállásos stratégiával versenyzett, végül két másodperccel maradt el a harmadik helyezett mögött. Csapattársát, di Restát hátráltatta a KERS meghibásodása, a védekezés és a támadás nehezebbé vált. Azonban így is sikerült a 10. helyet megszereznie.
Sauber
A Sauber esélye a jó eredményre már néhány másodperccel a verseny rajtja után elszállt. Kobayashi és Perez a második és negyedik helyről indulva az első kanyarban történt tömegbaleset áldozatává vált. Perez kiállni kényszerült, Kobayashi folytatni tudta a versenyt, de autója komoly sérüléseket szerzett. A két korai boxkiállás és a lassú defekt miatt nem sikerült pontot szereznie, a 13. helyen ért célba.
Toro Rosso
A Toro Rosso az egyik volt a néhány csapat közül, aki az első kanyarban történt balesetből hasznot húzott, idei első kettős pontszerzésüket könyvelhették el. Ricciardo és Vergne a 16. és 15. helyről az első kör végére a hatodik és hetedik helyre léptek előre, majd két kerékcserét végrehajtva pontokat szereztek. Ricciardo Vergne előtt maradt az utolsó etapig, ám ekkor Vergne előnyt szerezett és csapattársa elé került.
Williams
A lassú jobb hátsó defekt a Williams és Bruno Senna pontszerzésébe került, a brazil pilóta a nyolcadik helyről állt ki kerékcserére öt körrel a leintés előtt. Senna a 17. helyről a kilencedik helyre került előre az első körben, köszönhetően az első kanyarbeli ütközéseknek. Egy kiállásos stratégiával dolgozott, ám ez nem működött. A Toro Rossók előzték meg, amikor másodszor kiállt kerékcserére. Maldonado a negyedik körben állt ki, miután az újraindítást követően ütközött Glockkal. Monzába tíz helyes büntetéssel érkezik.
Caterham
Vitalij Petrov szerepelt jobban a Caterham pilótái közül Spában, csapattársa, Kovalainen nagyon rosszul teljesített, ütközött, megpördült és más hibákat is vétett. Petrov két kiállással a 14. lett, a futam nagy részét magányosan töltötte. Kovalainen a biztonsági autós fázisban a 10. helyen is állt, de helyezéseket veszített a sikánnál történt hibája miatt. A boxutcában a HRT-nek ütközött, 39 másodpercet veszített, majd az utolsó körökben megpördült, csak a HRT-s Pedro de la Rosát tudta megelőzni.
HRT
Pedro de la Rosa és Narain Karthikeyan szoros harcot vívott a mezőny végén, de a csata Karthikeyan 29. körben történt kiesésével véget ért. Az indiai pilóta autójáról levált a kerék, melyet egy körrel korábban rögzítettek a boxutcában. Amikor a pályán volt, akkor Karthikeyan vezetett a csapaton belüli küzdelemben, az első körben előzte meg spanyol csapattársát, amikor de la Rosát a boxba hívták javításra. De la Rosa az utolsó köröket Kovalainennel harcolta végig, végül 2.5 másodperces hátrányba került.
Marussia
A Marussia ugyan a mezőny végén harcolt, de pilótáik pozíciókért versenyeztek a verseny utolsó felében. Pic egy, Glock két kiállásos taktikát választott. A friss gumikon végül Glock utolérte csapattársát és meg is előzte, 15 másodperces előnyre tett szert, de a célban fél perc volt a hátránya a Caterham mögött.
|