Hírek ~ : Fokozódik a feszültség az élcsapatoknál |
Fokozódik a feszültség az élcsapatoknál
motorsportal.hu 2010.04.26. 18:03
A 2010-es évad első négy versenyén nemcsak az egyes brigádok harcoltak egymással a Formula-1 megmérettetésein, az élcsapatok pilótapárosai azt is meg akarták mutatni, hogy jobbak, mint a márkatársuk. Jelenleg még mindenki békés hangulatról számol be, az Autobild Motorsport értesülései szerint azonban lassan fokozódik a feszültség, ugyanis a csapatok vezetőségének hamarosan dönteniük kell, hogy kire építenek a bajnoki csatában. A szabályok ugyan tiltják a csapatutasítást, már idén is volt példa arra, hogy egy pilótának be kellett tartania a 'meg nem támadási egyezséget'.
A Red Bull Racingnél Sebastian Vettel az időmérők és a versenyek eredményét összegezve 6:2-re vezet Mark Webberrel szemben, ami a német szaklap szerint önmagában még nem zavarná az ausztrál pilótát, azonban a csapattársával szembeni kivételezés már annál inkább. Az Autobild úgy tudja, hogy amikor a Maláj Nagydíj rajtjánál Vettel megelőzte Webbert, a csapat arra kérte a 33 éves pilótáját, hogy ne kockáztasson, és ne kezdeményezzen támadást a csapattársa ellen.
A kétszeres futamgyőztes ezt nem akarta megerősíteni, és ezzel kapcsolatban mindössze annyit mondott: "Mindig az kapja a jobb stratégiát, akik előrébb áll."
A csapat vezetője, Christian Horner ugyanakkor cáfolta, hogy bárkit is előnyben részesítenek. "Egyik versenyzőnk sincs előnyben a másikkal szemben, és mindig azonos feltételek mellett, azonos autóval szállhatnak harcba egymás ellen, és azonos támogatást is élveznek."
A Ferrarinál Fernando Alonso 5:3-ra vezet Felipe Massával szemben, az időeredmények tekintetében azonban a brazil pilóta könnyedén tartja a kétszeres bajnok tempóját. Sokak számára a kiélezett harc mellett az is meglepetést okoz, hogy Alonso még akkor sem panaszkodott, amikor Massa Ausztráliában feltartotta. A csapat egyik munkatársa ezzel kapcsolatban elmondta: "Ez egy új Fernando. Tisztában van azzal, hogy a Ferrarinál csak az számíthat hosszú távú sikerekre, aki csapatjátékos."
A szakértők szerint a spanyol pilóta az elmúlt hetekben "annyi plusz pontot szerzett a csapatnál, hogy Kínában bátran meg merte előzni Massát a boxutca bejáratánál – a Ferrari érdekeit figyelmen kívül hagyva." A brazil pilóta a hazai újságíróknak elpanaszolta, hogy csalódott volt a manőver miatt, a Ferrari azonban a hivatalos internetes oldalán azt hangoztatta, hogy nincsen viszály a versenyzők között.
A McLaren-Mercedesnél Jenson Button a két győzelmével jelenleg 5:3-ra vezet Lewis Hamiltonnal szemben, amin a 2008-as bajnok minél előbb szeretne változtani. A fiatal brit pilóta diadalmaskodni ugyan még nem tudott az idén, előzési manővereivel azonban kétszer is kivívta a 'nap versenyzője' címet a nemzetközi sajtóban. A szakértők szerint ezt a csatát az nyeri majd meg, akinek kötélből vannak az idegei.
A Mercedesnél eddig Nico Rosberg valamennyi időmérésen (Q3) és versenyen jobb volt, mint a hétszeres bajnok Michael Schumacher, a szakemberek azonban egyetértenek abban, hogy ez csak ideiglenes állapot, és a mezőny rangidős versenyzője hamarosan visszavág – "talán már Barcelonában."
A német brigád egy új aerodinamikai csomaggal készül a Spanyol Nagydíjra, amely számításaik szerint a megnövelt tengelytáv és az új aerodinamika miatt sokkal kedvezőbb súlyelosztást tesz lehetővé. Ross Brawn a Sport Informations Dienstnek elárulta, hogy Schumacher nemcsak egy átépített autót, de egy új kasznit is kap Barcelonában.
"Ez nem egy teljesen új kaszni, hanem egy, a télen használtak közül. Erre azért van szükség, mert az első versenyek egyikén megsérült az eddig használt karosszéria. Az egyes futamokra megpróbáltuk rendbe hozni, de most, hogy minden visszaérkezett a gyárba, úgy döntöttünk, hogy kicseréljük." – árulta el Brawn
|