Hírek ~ : Rampf: Räikkönen volt a legjobb versenyzőnk |
Rampf: Räikkönen volt a legjobb versenyzőnk
motorsportal.hu 2010.04.22. 15:00
A Sauber technikai vezetője, Willy Rampf Kínában hivatalosan is búcsút intett a csapatnak, és átadta posztját a Force Inditától érkező James Key-nek. A német mérnök 14 évet töltött a Formula-1-ben, így számos versenyzővel is együtt dolgozhatott, mint Robert Kubica, Nick Heidfeld, Heinz-Harald Frentzen, Jean Alesi, Felipe Massa vagy Jacques Villeneuve, ő mégis Kimi Räikkönent emelte ki az Autosport hasábjain olvasó visszaemlékezése során.
"Ő a legjobb pilóta azok közül, akikkel valaha is együtt dolgoztam, és még mindig nagy tisztelője vagyok." – ismerte el Rampf, aki szívesen emlékszik vissza a finn pilóta első próbálkozásaira.
2000. szeptember 12-én, az akkor 20 esztendős Räikkönen Mugellóban kezdte meg a négynapos tesztsorozatot a Sauber színeiben, és a német szakembert már ezen a napon meggyőzte arról, hogy egy őstehetséggel áll szemben. "Kimi kockázatot jelentett, mégis őt választottuk, mert a vezetési stílusa a tapasztalat hiánya ellenére is lenyűgöző volt. Minden alkalommal megmondtuk neki, hogy milyen köridőt kell futnia, és minden nap sikerült megvalósítania, amit kértünk tőle. Ezt követően már egy még gyorsabb kört akartunk látni, ezért negyven kilogrammal csökkentettük az autó tömegét, és friss gumikat szereltünk fel rá."
A finn pilóta számára nem jelentett problémát a helyzethez való alkalmazkodás, amivel bámulatba ejtette a szakembert. "A szimulációk szerint 1,2 másodperccel kellett volna gyorsabban mennie, de nem feledkeztünk meg arról, hogy még nem vezetett üres Formula-1-es gépet. Kimit ez nem zavarta, és már az első körben 1,2 másodperccel gyorsabb volt. Fogalma sem volt arról, hogy ilyenkor hol vannak a fékezési pontok, és csak egy felvezető köre volt arra, hogy nagyjából érezze az autóját. A köre mégis pontosan megegyezett a szimulátoros számításokkal."
A szakembert nem sokkal később egy újabb meglepetés érte: miután Räikkönen kiszállt az autójából, Rampf rájött, hogy egy különleges egyéniséggel áll szemben. "Nagyon magabiztos volt. Mondtam neki, hogy jó időt futott, valamint, hogy meglátásom szerint még akár gyorsabban is tudott volna menni. Erre azt kérdezte tőlem, hogy 'gyorsabban kellett volna mennem', amire én azt feleltem neki, hogy 'nem lett volna rossz.' Erre ő azt válaszolta: 'Ha ezt tudtam volna, akkor gyorsabban is mentem volna.' Ezt nem viccnek szánta, hanem komolyan mondta."
Rampf feladata ezt követően az volt, hogy meggyőzze Peter Saubert Räikkönen szerződtetéséről. "Ha valaki ennyire gyors, és azután így beszél, az hatalmas tehetségről árulkodik. Ezt be is bizonyította."
Sokan azonban ennek ellenére kételkedtek Räikkönen képességeiben, és mivel korábban csak húsz autóversenyen vett részt, csak ideiglenesen kapta meg a szuperlicencet. A finn tehetség azonban most is megadta a választ a kételkedőknek. "Számítottunk arra, hogy néhányszor össze fogja törni az autóját vagy hibázni fog, de nem így lett. Már a kezdetektől fogva magas szinten versenyzett." - tette hozzá a német mérnök.
|