Hírek ~ : Hirvonen búcsúzott, Loeb az élre állt |
Hirvonen búcsúzott, Loeb az élre állt
rallysport.hu 2010.04.03. 08:12
Április 2.
A pénteki nap elején hat versenyzõpáros indult reális esélyekkel a gyõzelemért, Mikko Horvonen azonban már a nyitószakaszon kiszállt a küzdelembõl. Egészen pontosan hat gyorsasági szakasz és 138. 28 kilométer várt a mezõnyre. A nap leghosszabb gyorsaságija a Jordan River nevû, 41.45 kilométer hosszú volt és végig a folyó mentén tekergett. A hõmérõ higanyszála volt, hogy a 33 fokot is elérte, de nem csak az idõ melegedett fel a nap folyamán.
Sebastien Loeb
A csütörtöki napot Jari-Matti Latvala zárta az élen. A Citroenek és csapattársa, Mikko Hirvonen nem sokkal lemaradva követték, és közben folyt az õrült taktikázás a minél kedvezõbb rajtpozíciókért a soron következõ napra.
A pénteki nap nyertese végül a hatszoros világbajnok Sebastien Loeb lett. A francia 31,8 másodperces hátrányból kezdett Latvalához képest, de mivel a finn takarította az utakat, nyilvánvaló volt, hogy veszíteni fog elõnyébõl. Loeb végül a tizenkettedik gyorsaságin vette át a vezetést, ám az utolsó versenynap mindenképp sok izgalmat ígér, mivel az elsõ három pilóta 30 másodpercen belül van.
Sebastien Loeb mögött a Citroen Junior Team pilótája, Sebastien Ogier áll, 24,6 másodperccel lemaradva honfitársától. A Fordos Jari-Matti Latvala viszont ott van szorosan Ogier nyakán, ugyanis õket mindössze 3,1 másodperc választja el egymástól. Latvala már bebizonyította, milyen gyors tud lenni a Jordán utakon és arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy az utolsó napot õ kezdi majd kedvezõbb pozícióból, ami lehetõséget ad számára arra, hogy visszavágjon a Citroeneknek.
Sebastien Ogier
A Ford elsõ számú pilótája, Mikko Hirvonen, azonban szombaton nem lesz részese a gyõzelemért folyó harcnak, ugyanis a nap elsõ gyorsaságiján kiesett. A finn kevesebb, mint három kilométert teljesített a szakaszból, amikor megütöttek egy sziklapadot és mivel eltört az autó felfüggesztése, nem tudták folytatni a versenyt. Hirvonen az ötödik helyrõl áll ki, de a szombati napot a SzuperRally szabály értelmében folytathatja.
"Egy buta hibát követtem el és el sem hiszem. Egy kisebb dombhoz érkeztünk, túl szûken mentem és az autó megütött egy kis sziklapadkát, mely a kanyar belsõ ívén húzódott és az ütközés azonnal megdobta a kocsit, ami keresztülrepült az úton. Szerencsés voltam, hogy nem álltunk fejtetõre, de a bal elsõ kereken landoltunk és a felfüggesztés azonnal eltört. Nagyon ritkán hibázom, épp ezért nagyon csalódott vagyok. Nehéz helyzetbe hoztam magam a világbajnoki pontversenyt illetõen, de vissza fogok vágni." - nyilatkozta a finn, aki a 20. helyrõl várja a folytatást.
"Jó nap volt a mai." - nyilatkozta Loeb. "A hosszú szakasz volt az, ahol minden alkalommal nagyon jó idõt autóztam és ez segített elõre nap végére. Azon voltam, hogy támadjak, és nem akartam taktikázni. Lehet, hogy jobb lett volna ha Latvala mögött maradok, nem tudom. Mindenesetre jelen pillanatban vezetünk és holnap mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy fenntartsuk a különbséget, bár tudom, nem lesz könnyû."
"Ez a tökéletes pozíció számomra, ugyanis az elõttem álló két versenyzõ fogja takarítani az utakat holnap." - jelentette ki Latvala. "Holnap arra lesz szükségem, hogy minden remekül mûködjön, és akkor képes leszek harcolni a gyõzelemért. Tapasztalatnak jó volt, hogy azt a szerepet vállaltam ma, amit senki más nem akart, de azért örülök, hogy holnap ezt már másvalaki fogja átvenni. Azt hittem, hogy a többiek megint taktikázni fognak, hogy ismét enyém legyen a takarító szerep holnap, de ez nem történt meg."
Jari-Matti Latvala
"Az utak reggel kellõképp csúszósak voltak, de legalább egyenletesek. A délután folyamán viszont meggyûlt a bajom azzal, hogy az autót az úton tartsam, nagyon keskeny volt a nyomvonal. Tudom, hogy az elsõdleges feladatom az, hogy hiba nélkül érkezzek a célba, de néha kell kockáztatni és én tényleg nagyon szeretnék itt nyerni. A fiúkat elõttem nem lehetetlen elkapni, és ha minden tökéletesen mûködik, holnap ez sikerülhet is. A holnap reggeli szakaszokon továbbra is próbálok majd nyomást gyakorolni az ellenfeleimre és majd meglátjuk, hogy alakul a verseny. Elsõként indulni nehéz volt, de erre számítottam és mindent egybe véve elégedett vagyok a teljesítményemmel. A Jordan River szakasz volt a leghosszabb a napon és helyenként olyan jellegtelen, hogy néha már azt is nehéz lett volna megmondanom, hogy hol járunk."
Ogier szándéka az volt, hogy nap végre Latvala mögött marad, és így majd nem engedi, hogy finn bármiféle elõnyhöz jusson a másnapi rajtpozícióból adódóan, de kommunikációs probléma adódott a versenyzõ és a csapat között és így Ogier nem tudta mennyivel kellett volna lelassítania.
A privát csapatban versenyzõ Petter Solberg negyedikként zárta a napot, de egyáltalán nem volt boldog, mivel rengeteg idõt veszített a Jordan River nevû gyorsaságin.
A spanyol Dani Sordo arra panaszkodott, hogy a C4 eleje nagyon csúszkált a hosszú gyorsaságin, de boldog volt, hogy a nap végén célba ért, mivel elõzõ hónapban, Mexikóban nem sikerült pontot szereznie.
Kimi Raikkönen bár megpördült az utolsó szakaszon, de a nyolcadik helyrõl várja a folytatást.
A Jordán Rally állás a 2. nap után:
1. Loeb/Elena FRA/MC Citroen C4 WRC 2:41.06,7
2. Ogier/Ingrassia FRA Citroen C4 WRC +24,6
3. Latvala/Anttila FIN Ford Focus RS WRC +27,7
4. Solberg/Mills NOR Citroen C4 WRC +43,2
5. Sordo/Marti ESP Citroen C4 WRC +48,8
6. Wilson/Martin GBR Ford Focus RS WRC +5.05,7
7. Villagra/Companc ARG Ford Focus RS WRC +6.51,0
8. Raikkönen/Lindström FIN Citroen C4 WRC +8.09,0
9. Solberg/Minor NOR Ford Focus RS WRC +10.04,0
10. Pons/Haro ESP Ford Fiesta S2000 +10.17,7
|