Hírek ~ : Vettel: Az F-csatorna jobb, mint a KERS |
Vettel: Az F-csatorna jobb, mint a KERS
motorsportal.hu 2010.04.01. 16:45
A McLaren úgynevezett F-csatorna rendszere, amely lehetővé teszi, hogy a versenyző a pilótafülkéből a térdével szabályozza a hátsó szárny körüli légáramlatokat, Ausztráliában komoly előnyt jelentett. A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel a látottak alapján úgy ítéli meg, hogy "ilyennel hamarosan mindenkinek rendelkeznie kell."
Az Auto Motor und Sport számításai szerint a brit csapat csúcssebessége Melbourne-ben az időmérőn 3,2 km/h-val, míg a versenyen 7,3 km/h-val volt több, mint a riválisoké. Bahreinben az érték 3,4 km/h, valamint 1,7 km/h volt. Azt, hogy ez mekkora előnyt jelent, az is bizonyítja, hogy Lewis Hamilton az Albert Parkban egy szokatlan helyen hajtott végre sikeres előzési manővert Nico Rosberg ellen. A 2008-as év bajnoka könnyedén lehagyta a riválisát, pedig azonos motorral versenyeznek.
Vettel tetszését elnyerte az F-csatorna. "Ez a rendszer jobb, mint a KERS. Az egyenes elejétől a végéig a csatornához szorítják a térdüket, és így magas csúcssebességre tesznek szert. A KERS-t csak hét másodpercig lehetett alkalmazni."
A kinetikus energia-visszanyerő rendszer használata az FIA szabályzata szerint az idei évben is engedélyezett, a csapatok szövetsége (FOTA) azonban megegyezett abban, hogy 2010-ben nem használják.
Hamilton Rosberg elleni manővere meggyőzte Vettelt arról, hogy a McLaren egy igen okos megoldást talált. "Láttátok, hogy Hamilton hogy ment el Rosberg mellett? Az első kanyarban egy kicsit később fékezett. Normál esetben Nico a következő egyenesben legyorsíthatta volna, mert a kedvezőbb íven autózott, Hamilton azonban az egyenes szakasz felénél úgy elsuhant mellette, mintha a másik parkolna." - dicsérte Vettel a McLaren aerodinamikai fejlesztését.
|