Hírek ~ : Mi a megoldás az unalom ellen? |
Mi a megoldás az unalom ellen?
motorsportal.hu 2010.03.15. 13:50
Az új Formula-1-es évad első versenye sokak számára nem hozta meg a várt izgalmakat a szabálymódosítások ellenére sem. Az élen szinte alig lehetett kemény csatákat látni, így a középmezőnynek kellett gondoskodnia az előzésekről.
Mark Webber a verseny közben arra panaszkodott a csapatrádióján, hogy unatkozik, ami elegendő ok a szakértőknek arra, hogy a kevésbé látványos verseny okairól tanácskozzanak.
Sebastian Vettel már a futam előtt elmondta, hogy túl sok izgalomra nem számít. "A verseny unalmas lesz, mert az előzés továbbra is nehéz, és általában mindenki egyszer megy ki a boxba kereket cserélni."
A Red Bull Racing versenyzőjének igaza lett, és azok a versenyzők voltak a legjobb tíz között a befutóban, akik az első kör után az első tíz helyen autóztak - mindössze a sorrend változott.
Fernando Alonso szerint ez lehet a jellemző majd a szezon további versenyein is. "Úgy vélem, hogy ez nagyjából ábrázolja a jövőképet az idei évad tekintetében: a sorrendet az időmérő és az első kanyar határozza meg."
A szakértők szerint a stratégia tekintetében sem lehet nagy különbségekre számítani, és azok, akik az első tíz helyről rajtolnak, addig fogják hajtani az időmérő edzésen is használt gumikat, amíg csak lehet. Mivel a Bahreinben használt két gumikeverék között nem volt jelentős különbség, azok sem tudtak taktikázni, akik friss gumival kezdhették a versenyt. A szabályok szerint csak az időmérő harmadik etapjában pályára lépő versenyzőknek kell azzal a szettel elrajtolniuk, amellyel a kvalifikációs körüket teljesítették.
A kevésbé szórakoztató versenyért azonban az Auto Motor und Sport szerint nemcsak a gumik, hanem a Formula-1-es autók aerodinamikája is felelős. Habár a nagyobb súly miatt a verseny kezdetén hosszabb a féktáv, az új aerodinamikai megoldások miatt a hosszú egyenesek előtt a vetélytársak nem tudnak felzárkózni. Ennek tudható be, hogy az előzések továbbra is többnyire a boxban történnek.
A Red Bull az évad előtt azt javasolta, hogy legyen kötelező a két kiállás, a vetélytársak azonban nem hagyták jóvá a terveket, mivel úgy vélték, hogy a csapat csak azért akarja ezt az előírást, mert az RB6-os autó túlságosan fogyasztja a gumikat.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh utólag beismerte: "A Red Bull javaslata helyes volt. Sokkal mozgalmasabb lett volna a verseny." A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azonban már másképp vélekedik. "Most már mi nem támogatjuk ezt. Mivel az autó kíméletes a gumikhoz, semmi érdekünk nem fűződik ahhoz, hogy plusz kiállás legyen."
A Formula-1-ben mindenki a tökéletességre törekszik, így egyre ritkábbak a technikai és a vezetői hibák is, amely miatt sokkal kiszámíthatóbbak a versenyek.
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali nem akar túl hamar következtetéseket levonni az első versenyből. "Majd meglátjuk mi lesz a többi helyszínen, ahol lehetnek más helyzetek és körülmények is. El kell telnie néhány futamnak, hogy véleményt tudjak alkotni."
|