Hírek : Nem jelent előnyt a hibrid rendszer? |
Nem jelent előnyt a hibrid rendszer?
formula.hu 2009.03.01. 08:55
A téli tesztek alapján nehéz megítélni az aktuális erőviszonyokat, többnyire csak találgatások vannak arról, hogy ki hol áll. A számos új szabály miatt még nehezebb megítélni a teljesítményt.
A bahreini gyakorlás, valamint Max Mosley kijelentése, - miszerint a szabad ballaszt felhasználás nagyobb előnyt jelent, mint maga a hibrid rendszer - arra enged következtetni, hogy az idei esztendőben még nem lesz bevett módszer a használata.
A BMW-Sauber a kemény és a közepes Bridgestone keveréket nehezen tudta felmelegíteni, míg a Ferrari a közepes keveréket tudta nehezen üzemi hőmérsékletre melegíteni az első tengely mentén. A Toyota nem panaszkodott. A csapat technikai igazgatója, Pascal Vasselon elmondta, hogy még a szuper puha keverékkel is konstans teljesítményt tudtak elérni.
A hibrid rendszerek azonban nem vizsgáztak túl sikeresen. Kimi Räikkönen és Nick Heidfeld is 5 km/h-val gyorsabb volt a harmadik szektorban a plusz lóerőkkel, de nem sikerült konstans időket futni. A Toyota ellenben a rendszer nélkül tudott.
A hibrid rendszer nemcsak a súlyelosztás, a megbízhatóság terén is hátrányt jelenthet. A Ferrari kétszer is szünetre kényszerült a berendezés meghibásodása miatt.
Egyes szakértők szerint csak a gyors helyszíneken lesz hasznos a rendszer. A BMW-Sauber ragaszkodott a hibrid technológia idei alkalmazásához, de versenyző és pálya szerint döntenek arról, hogy bevetik-e. Feltételezhetően Robert Kubica nem használja majd.
|