Hírek : Räikkönen akadozó KERS-sel is villogott Bahreinben |
Räikkönen akadozó KERS-sel is villogott Bahreinben
a5.hu 2009.02.17. 20:14
Kimi Räikkönen a KERS meghibásodásából fakadó három órás intermezzo ellenére is a legjobb időt tudta autózni Bahreinben, ahol a három pilótán kívül két kutya is tiszteletét tette a pályán, előcsalva ezzel a piros zászlókat.
Kedden is tökéletes időjárási körülmények között folytathatták munkájukat a Bahreinben tesztelő csapatok, amelyek a nyári körülményeket kihasználva rengeteg kilométert pakoltak új autóikba. Az edzést csupán egyszer kellett félbeszakítani, amikor a délutáni órákban két kutya tartott rövid pályabejárást.
Köridők tekintetében 1:32.102-vel Kimi Räikkönen bizonyult a leghatékonyabbnak, a csapat azonban szomorúan vette tudomásul, hogy fél 12 körül a finn Ferrarijában meghibásodott a KERS. A szerelőknek három órájába telt, míg megoldották a problémát, ám Räikkönen így is 107 kört tudott belepakolni az F60-ba.
"A mai napig jól haladtunk az autó fejlesztésével, noha főként csak a gumik viselkedésére koncentráltunk. Ma azonban problémánk adódott a KERS hűtésével, ilyen dolgok azonban megtörténnek a tesztek során. Mindazonáltal rengeteg kört megtettem." - mondta a nap végén a finn.
"Az egész autó javult kicsit e tesztek során, de még túl korai lenne megmondani, hol vagyunk az ellenfeleinkhez képest Úgy érzem, ezzel várnunk kell Melbourne-ig. Ma volt az első alkalom, hogy közel kerültem az előttem haladó autóhoz, de nem voltam elég közel, hogy megállapítsam, az új aerodinamika valóban megkönnyíti-e az előzést" - tette hozzá.
Jarno Trulli csupán bő egy tizedmásodperccel maradt el Räikkönen etalonjától, az olasz ráadásul még a hétfőinél is több, 145 kört töltött a Toyota pilótafülkéjében. Eközben főként a beállításokat próbálgatta, valamint a gumikat és a felfüggesztést tesztelte.
"Ez nagyon jó teszt volt számunkra. Jócskán 2000 km fölött teljesítettem a három nap során, és elégedett vagyok az autóval. Versenyképesnek és megbízhatónak tűnik, ez tehát jó alapot biztosít az előttünk álló szezonra. Továbbra is rengeteg idő van még az első versenyig, ezért a csapatok előtt nagy lehetőség áll, hogy lépéseket tegyenek előre Melbourne-ig" - mondta Trulli.
"Így tehát továbbra is keményen kell nyomnunk, hogy megőrizzük lendületünket a gyárban és a hátralevő teszteken. Eddig jól alakulnak a dolgok" - tette hozzá.
A közel fél másodperc hátrányt felhalmozó Nick Heidfeld folytatta a fejlesztési munkálatokat a BMW F1.09-en, melynek során főként a mechanikai beállításokra, a lengéscsillapítók és a torziós rudas felfüggesztés tesztelésére koncentrált. A nap elején a németet apróbb technikai hiba hátráltatta, de később folytathatta a munkát, melynek során a rajtokat is gyakorolta.
"Ma először vezettem meleg körülmények között a BMW F1.09-et, a legfontosabb dolog tehát az volt, hogy többet megtudjak az autó általános balanszáról. Mindent egybevéve ez jó nap volt, mert rengeteg beállításbeli megoldást kipróbáltam. Máris elégedett vagyok azzal, ahogy az autó reagál" - mondta Heidfeld.
|